Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160026
Pràcticum I [102065]
García Gracia, Maribel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Practicum I
Títol variant: Prácticum I
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres 1 aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Conèixer les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc) sobre l'educació i l'escola. 4. Comprendre els factors de desigualtat social i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar els elements que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions sistémicas entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espaials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Resum: 1 The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. This document presents the objectives to be achieved for each of the three aforementioned points and considers the issues to be taken into consideration in drafting the report, giving some indications on how to organize and to successfully accomplish this Practicum. General objectives 1. Analyse the relation between the social and school context and the social relations that occur within the school. 2. Apply the sociological perspective to the analysis of educational reality and of the different social contexts. 3. Approach to the social functions of the institution and the effects of changes (social, cultural, demographic, etc. ) over education and school. 4. Understand social inequality and its effects on education and school performance. 5. Identify the variables that configure school, and their interrelations. 6. Understand the systemics relations between School Institutional Approaches and the school dynamics. 7. Understand the organizational structure of the school. 8. Analyse the main collegiate, participatory, executive and unipersonal governing bodies, coordination and staff bodies of the school. 9. Analyse the material, human and functional resources and how they influence educational activity and its management. 10. Understand the importance of the relations that occur within the educational community to ensure coexistence and achieve the objectives of school. Instrumental goals: 1. Use of tools for systematic observation of school and social reality. 2. Collect and process primary data (interviews, observation diary, etc. ) and secondary sources (statistics, analysis of documents,. . . ). Interpreting this information in relation to the theoretical knowledge acquired in other related subjects. 3. Communicate formally the results obtained through the analysis of social and school reality.
Resum: Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la 1 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela. 2. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 6. Comprender las relaciones sistémicas entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y en su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar. Objetivos instrumentales: 1. Instrumentar herramientas para la observación sistemática de la realidad escolar y social. 2. Recoger y elaborar datos de fuentes primarias (entrevistas, diario de observación. . . ) y secundarias (estadísticas, análisis de documentos. . . ) así como saber interpretarlas en relación a los conocimientos teóricos aprendidos a otras asignaturas vinculadas a la materia. 3. Comunicar formalmente los resultados obtenidos del proceso de análisis de la realidad social y escuela.
Llengua: Català



Català
6 p, 88.0 KB

Anglès
6 p, 86.5 KB

Castellà
6 p, 86.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir