Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160036
Models Psicolingüístics del Llenguatge Normal i Desviant en Llengua Francesa [103325]
Baque Millet, Lorraine
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2016-17
Pla d'estudis: Estudis Francesos [988]
Titulació: Estudis Francesos [2502533]
Resum: Amb aquesta assignatura es pretén familiaritzar els estudiants amb els processos (neuro-)cognitius implicats en la producció i comprensió del llenguatge així com de permetre'ls interpretar els fenòmens de percepció i producció "desviants" en llengua francesa que s'observen en l'adquisició o aprenentatge de llengües o en patologies del llenguatge. L'objectiu és per tant de conèixer: - com funciona la cognició humana: com funciona la percepció, l'atenció o la flexibilitat cognitiva per tal de tractar, guardar en memòria, transformar i utilitzar les informacions que es reben dels sentits? - els instruments de què es disposa per tal de conèixer els mecanismes neuro-psicolingüistics implicats en el llenguatge - les etapes del procés de comprensió del llenguatge: com es passa de l'audició de sons de la parla (o de la visió d'un escrit) a la comprensió del sentit? - les etapes del procés de producció del llenguatge: com es passa de la intenció de comunicar a la formulació i producció de llenguatge oral o escrit Ens interessarem pel processament normal del llenguatge adult en llengua francesa, però també per poblacions "específiques" com: - persones amb patologies del llenguatge (ex. afàsies) - infants en el procés d'adquisició de la llengua materna - aprenents de llengües segones o estrangeres - bilingües En finalitzar el període de docència els estudiants haurien de ser capaços de: - descriure i explicar els principals fenòmens implicats en la producció i comprensió del llenguatge en llengua francesa - analitzar casos de percepció i/o producció del llenguatge "desviant" en llengua francesa i inferir-ne els processos psicolingüísticsafectats - dissenyar i dur a terme una experimentació per validar una hipòtesi psicolingüística en àmbits com l'adquisició de llengües maternes, llengües segones o estrangeres, bilingüisme o patologies del llenguatge 1.
Llengua: Català



Català
5 p, 80.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir