Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160041
Història del Mediterrani en l'Antiguitat [100389]
Arrayas Morales, Isaias
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2016-17
Pla d'estudis: Història [803] ; Arqueologia [811]
Titulació: Arqueologia [2500241] ; Història [2500501]
Resum: L'objectiu de l'assignatura es analitzar les principals estructures polítiques, socials i econòmiques de les civilitzacions mediterrànies durant l'Antiguitat. En primer lloc, ens centrarem en el context mediterrani del I mil·lenni a. C. , incidint en els móns fenici-púnic, grec i romà, però també en l'impacte de l'influència i domini d'aquests sobre àrees perifèriques, afectades pels fenòmens colonitzadors i la conquesta romana. Serà important aprofundir en l'aspecte institucional de les principals formacions polítiques mediterrànies, manera d'aproximar-nos al funcionament de cadascuna. En segon lloc, un cop assolida per Roma l'unió política de la Mediterrània, l'endemà del 146 a. C. , ens centrarem en la crisi del sistema republicà i l'adveniment de l'Imperi, del qual s'analitzaren les seves característiques i els seus canvis fins el 476 d. C. També serà important aprofundir en l'aspecte institucional i en qüestions de vida cotidiana. Per assolir els nostres objectius serà important familiaritzar-se amb les fonts primàries disponibles, que caldrà relacionar amb les interpretacions històriques. En acabar el curs l'alumne ha de demostrar. 1- Haver assolit els continguts expressats en el temari i identificar qualsevol dels seus punts en el context que li correspon. 2- Ser capaç d'analitzar, processar i interpretar qualsevol mena de material addicional (textos, mapes, taules, gràfics) d'acord amb els continguts del temari i situar-lo en el marc corresponent. 3- Demostrar haver fet unes lectures mínimes exigides (llibres i/o capítols especialment indicats i/o articles recomanats). 4- Saber identificar i distingir els diversos procediments emprats pels grups de poder en la captura del treball dels dominats (treball esclau, relacions de dependència, impost estatal en les seves diverses modalitats, etc. ) treballats en el temari. 5- Haver assolit un coneixement integral i global de la matèria mitjançant l'articulació i la relació 1 5- Haver assolit un coneixement integral i global de la matèria mitjançant l'articulació i la relació existent entre els diferents punts en que es divideix el temari.
Llengua: Català



Català
5 p, 79.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir