Pràctiques externes en infància i salut [101771]
Coronado Robles, Raquel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina

Títol variant: Prácticas Externas en Infancia y Salud
Data: 2016-17
Resum: Formant part de la matèria Infància i salut (21 ECTS), les Pràctiques externes es durant a terme durant el 2n. Semestre de 4 art. Curs. Es tracta d'una assignatura de dotze crèdits ECTS, de caràcter optatiu. OBJECTIU GENERAL Les Pràctiques externes han de permetre l'estudiant integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds a través del contacte real amb la professió infermera i la seva complexitat. OBJECTIUS ESPECÍFICS Permetre l'estudiant aprofundir en les cures a la infància i adolescència dels nens ingressats en unitats de pediatria, i en aquelles que la infermera presta dins de l'àmbit hospitalari i iniciar-se en aquelles cures que es donen en serveis assistencials d'alta complexitat. Treballar el procés d'atenció d'infermeria com a metodologia científica de resolució de problemes amb el model conceptual de Virgínia Henderson. Desenvolupar les dues dimensions del rol professional, el rol de col·laboració i el rol autònom, conscienciant-se de la importància d' aquest últim. Prestar una atenció sanitària adient a les necessitats de salut, garantint unes cures infermeres de qualitat, dirigida al nen i la família, amb una visió integral que contempli les vessants biològica, psicològica i social del nen i de la seva família. Desenvolupar habilitats comunicatives amb el nen cuidat, la seva família i l'equip de treball.
Resum: Objetivos. Las prácticas externas forman parte de la materia Infancia y Salud (21 ECTS) y se llevan a cabo durante el 2º semestre del 4ºcurso. Es una asignatura de 12 créditos ECTS y de carácter optativo. OBJETIVO GENERAL. Las prácticas externas tienen que permitir al estudiante integrar y aplicar los contenidos trabajados en las diferentes asignaturas, incorporando nuevos conocimientos, habilidades y actitudes a través del contacto real con la profesión enfermera y su complejidad. OBJETIVOS ESPECÍFICOS. Permitir al estudiante profundizar en los cuidados a la infancia y adolescencia de los niños ingresados en unidades de pediatría y en los que la enfermera presta dentro del ámbito hospitalario, así como iniciarse en aquellos cuidados que se dan en servicios asistenciales de alta complejidad. Trabajar el proceso de atención de enfermería como metodología científica de resolución de problemas según el modelo conceptual de Virginia Henderson. Desarrollar las dos dimensiones del rol profesional, el rol de colaboración y el rol autónomo, concienciándose de la importancia de éste último. Prestar una atención sanitaria adecuada a las necesidades de salud, garantizando unos cuidados enfermeros de calidad, dirigidos al niño y a la familia, con una visión integral que contemple los aspectos biológicos, psicológicos y sociales del niño y de su familia. Desarrollar habilidades comunicativas con el niño cuidado, su familia y el equipo de trabajo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, castellà
Titulació: Infermeria [2500891]
Pla d'estudis: Grau en Infermeria [830]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
10 p, 112.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2024-04-06



   Favorit i Compartir