Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160354
Llenguatges i currículums [102076]
Margallo Gonzalez, Ana Maria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Languages and Curricula
Títol variant: Lenguajes y currículos
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. L'ensenyament i l'aprenentatge de la literatura al cicle inicial de l'EP. L'ensenyament i aprenentatge de la literatura als cicles mitjà i superior de l'EP. En finalitzar l'assignatura l'alumne haurà de: Conèixer el currículum actual de llengües per a l'Educació Primària, i interpretar-lo a partir de les bases teòriques i dels documents oficials del Departament d'Educació, per poder valorar les pràctiques docents i els materials curriculars (analògics o digitals) que tenen com a finalitat l'aprenentatge de les llengües i la formació lingüística dels escolars. Entendre la llengua com a part de l'activitat humana contextualitzada i destacar-ne la seva funció epistèmica en la construcció dels coneixements escolars. Saber planificar i actuar en els processos que intervenen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura en l'etapa dels primers aprenentatges de l'ús de la llengua escrita. Conèixer la literatura infantil adequada als primers cursos de primària i adquirir la competència didàctica i professional necessària per poder relacionar els materials i aprenentatges literaris amb l'aprenentatge de la lectoescriptura. Adquirir el coneixement i competència didàcticsiprofessionals per observar, interpretar, avaluar i regular 1 Adquirir el coneixement i competència didàcticsiprofessionals per observar, interpretar, avaluar i regular tasques docents i d'aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de la competència plurilingüe i intercultural dels i les alumnes d'Educació Primària. Conèixer els fonaments teòrics de la didàctica de la literatura que permeten explicar els fenòmens que tenen lloc a l'aula i fer propostes d'innovació per millorar l'aprenentatge d'aquest àmbit.
Resum: This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. Teaching literature to young learners (6 to 8 year olds). Teaching literature to children aged 8 to 12. At the end of the course, students must: Be familiar with the Language Curriculum for Primary Education, be able to interpret it in accordance with the theoretical views present in the official educational guidelines and regulations put forward by the Department of Education and be able to use it as basis for assessing instruction practices and (analogue and digital) materials for teaching language to children and young learners. Understand that language is one type of contextualised human whose epistemic function has a key role in the process of knowledge creation. Know how to plan and intervene in the process of teaching young learners to read and write. Become acquainted with children literature for young learners and to acquire educational and professional competencies necessary to teach literacy using literary texts and materials. Gain knowledge to favour the development of educational and professional competencies necessary to 1 Gain knowledge to favour the development of educational and professional competencies necessary to observe, interpret, evaluate and regulate those teaching and learning practices that promote children's development of multilingual and intercultural competencies. Understand the theoretical foundations for teaching literature that can explain the phenomena that take place in the classrooms and use them to make innovative proposals to improve language learning through the promotion of literature education.
Resum: La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. • La enseñanza y el aprendizaje de la literatura en el ciclo inicial de la EP. • La enseñanza y aprendizaje de la literatura en los ciclos medio y superior de la EP. Al finalizar la asignatura el alumno deberá: • Conocer el currículo actual de lenguas para la Educación Primaria, e interpretarlo a partir de las bases teóricas y los documentos oficiales del Departamento de Educación, para poder valorar las prácticas docentes y los materiales curriculares (analógicos o digitales) que tienen como finalidad el aprendizaje de las lenguas y la formación lingüística de los escolares. • Entender la lengua como parte de la actividad humana contextualizada y destacar su función epistémica en la construcción de los conocimientos escolares. • Saber planificar y actuar en los procesos que intervienen en el aprendizaje de la lectura y la escritura en la etapa de los primeros aprendizajes del uso de la lengua escrita. 1 • Conocer la literatura infantil adecuada a los primeros cursos de primaria y adquirir la competencia didáctica y profesional necesaria para poder relacionar los materiales y aprendizajes literarios con el aprendizaje de la lectoescritura. • Adquirir el conocimiento y competencia didácticos y profesionales para observar, interpretar, evaluar y regular tareas docentes y de aprendizaje que favorezcan el desarrollo de la competencia plurilingüe e intercultural de los alumnos de Educación Primaria. Conocer los fundamentos teóricos de la didáctica de la literatura que permiten explicar los fenómenos que tienen lugar en el aula y hacer propuestas de innovación para mejorar el aprendizaje de este ámbito.
Llengua: Català



Català
7 p, 91.0 KB

Anglès
7 p, 93.1 KB

Castellà
7 p, 89.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-08, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir