Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160661
La docència del xinès per a nens catalans
Garcia Travé, Alba
Benet Duran, Ada-Carla, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Docencia del chino para niños catalanes
Títol variant: Chinese teaching for Catalan children
Data: 2016
Pla d'estudis: Traducció i Interpretació [1202]
Titulació: Traducció i Interpretació [2500249]
Resum: Aquest treball d'investigació pretén analitzar les principals metodologies que s'empren a Catalunya per a ensenyar xinès als nens d'aquí, detectar-ne els principals problemes, i oferir solucions viables a aquestes dificultats. Per tal que aquesta investigació sigui possible s'ha dut a terme un treball de camp basat en la observació presencial de certes classes de xinès dirigides a nens. Per tal de tenir una visió més àmplia, s'han escollit centres de diferents localitats catalanes i de tipologia diversa. Les anotacions extretes d'aquestes sessions, juntament amb una recerca bibliogràfica, han sigut la base del projecte. Per tal d'acabar d'obtenir les dades necessàries, així com observar diversos punts de vista, s'han entrevistat els professors que impartien docència a les classes analitzades. Un cop desenvolupada la part contrastiva del treball, passant per les dificultats i mancances dels diversos sistemes d'ensenyança del xinès a Catalunya, s'han plantejat solucions o variants que puguin solucionar els problemes esmentats amb anterioritat.
Resum: Este trabajo de investigación pretende analizar las principales metodologías que se utilizan en Cataluña para enseñar chino a los niños catalanes, detectar los principales problemas de éstas, y ofrecer soluciones viables a estas dificultades. Para que esta investigación sea posible se ha llevado a cabo un trabajo de campo basado en la observación presencial de ciertas clases de chino dirigidas a niños. Para tener una visión más amplia, se han escogido centros de diferentes localidades catalanas y de tipología diversa. Las anotaciones extraídas de estas sesiones, juntamente con una búsqueda bibliográfica, han sido la base del proyecto. Para terminar de obtener los datos necesarios y los diferentes puntos de vista, se han entrevistado los profesores que impartían docencia en las clases analizadas. Una vez desarrollada la parte contrastiva del trabajo, pasando por las dificultades y carencias de los diferentes sistemas de enseñanza del chino en Cataluña, se han planteado soluciones o variantes que puedan solucionar los problemas mencionados anteriormente.
Resum: This study intends to analyse the main methodologies that are used in Catalonia to teach Catalan children Chinese, to detect their main problems, and offer viable solutions to these difficulties. In order to enable this study, a fieldwork based in the observation of some Chinese classes targeted to children has been done. In order to have a wider view, centres of different Catalan cities and of varied typology have been chosen. The taken notes and a bibliographic search have been the base of the project. In order to obtain the necessary information and the different points of view, the teachers that took part in the analysed classes have been interviewed. When the contrastive part of the project has been done, and the difficulties and the weaknesses of the different Chinese teaching systems in Catalonia have been observed, some solutions or alternatives that can solve the problems previously mentioned have been raised.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis ; Text
Matèria: Xinès ; Ensenyament de llengües estrangeres ; Educació ; Metodologia docent ; Adaptació ; Assimilació ; Efectivitat



47 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2016-07-14, darrera modificació el 2016-10-04



   Favorit i Compartir