Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160811
Introducció a e-Business i e-Government [104058]
Blabia Girau, Daniel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Introducción al e-Business y e-Government
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Empresa i Tecnologia [948]
Titulació: Empresa i Tecnologia [2501232]
Resum: Es tracta d'una assignatura dividida en dues parts diferenciades però que tenen vincles: La primera part, dedicada a l'e-business, es centrarà en el desenvolupament de models de negoci en l'entorn digital i en com les TIC poden aportar valor a les organitzacions. S'analitzaran tant les relacions entre empreses (B2B) com les relacions de les empreses i els seus clients (B2C), així com l'impacte de la web 2. 0 en la gestió de les empreses o la social media business. L'objectiu d'aquesta primera part es poder dissenyar un pla de negoci de base tecnològica (TIC) i poder presentar-lo tant a experts com a no experts. La segona part es centra en l'e-Government o Administració Electrònica. La gestió pública no pot ser aliena a les millores que proporciona l'ús de les TIC, en termes de qualitat, eficàcia i productivitat, tant a nivell intern, com en les relacions amb la societat. Les TIC són una palanca de canvi per la millora en la gestió de l'Administració amb l'objectiu de garantir l'eficàcia i l'accessibilitat als serveis públics per part dels ciutadans i empreses. Alhora els ciutadans, amb l'ajuda de les TIC, estan canviant la manera de relacionar-se tant entre ells com amb les Administracions, exigint informació, i tenint un paper cada vegada més rellevant en l'acció de govern, influint d'aquesta manera cada vegada més en la gestió pública. Cal doncs que les Administracions desenvolupin una estratègia digital per la millora dels seus processos interns com externs, i que alhora s'entomi el nou repte de que l'Administració s'obri a la societat i promogui la participació dels ciutadans en la pròpia gestió pública per a la millora dels serveis públics així com els processos de govern. Podríem definir, doncs, l'eGovernment com el conjunt d'accions encaminades a definir aquesta estratègia d'implementació de les TIC orientades a la millora de la gestió pública i a incrementar la transparència i la participació dels seus administrats en la gestió pública. L'objectiu d'aquesta segona part del curs és que els estudiants disposin d'una visió global de quin és el paper 1 L'objectiu d'aquesta segona part del curs és que els estudiants disposin d'una visió global de quin és el paper de les TIC en el sector públic, tant a nivell nacional com europeu i com aquestes poden aportar valor en la prestació dels serveis que presta, tenint com a referència l'evolució de les TIC en el sector privat. Tot i essent dues parts diferenciades, al llarg de l'assignatura es posaran de manifest punts en comú. En aquest sentit es preveuen sessions conjuntes on es podrà comprovar com l'Administració electrònica contribueix a la creació i gestió d'un negoci.
Resum: Se trata de una asignatura dividida en dos partes diferenciadas pero que tienen vínculos: La primera parte, dedicada al e-business, se centrará en el desarrollo de modelos de negocio en el entorno digital y en cómo las TIC pueden aportar valor a las organizaciones. Se analizarán tanto las relaciones entre empresas (B2B) como las relaciones de las empresas y sus clientes (B2C), así como el impacto de la web 2. 0 en la gestión de las empresas o la social media business. El objetivo de esta primera parte es el diseño de un plan de negocio de base tecnológica (TIC) y poder presentarlo tanto a expertos como no expertos. La segunda parte se centra en el e-Government o Administración Electrónica. La gestión pública no puede ser ajena a las mejoras que proporciona el uso de las TIC, en términos de calidad, eficacia y productividad, tanto a nivel interno, como en las relaciones con la sociedad. Las TIC son una palanca de cambio para la mejora en la gestión de la Administración con el objetivo de garantizar la eficacia y la accesibilidad a los servicios públicos por parte de los ciudadanos y empresas. Asimismo los ciudadanos, con la ayuda de las TIC, están cambiando la manera de relacionarse tanto entre ellos como con las Administraciones, exigiendo información, y teniendo un papel cada vez más relevante en la acción de gobierno, influyendo de esta manera cada vez más en la gestión pública. Es necesario pues que las Administraciones desarrollen una estrategia digital para la mejora de sus procesos internos como externos, y que a la vez se tenga en cuenta el nuevo reto de que la Administración se 1 procesos internos como externos, y que a la vez se tenga en cuenta el nuevo reto de que la Administración se abra a la sociedad y promueva la participación de los ciudadanos en la propia gestión pública para la mejora de los servicios públicos así como los procesos de gobierno. Podríamos definir, pues, el eGovernment como el conjunto de acciones encaminadas a definir esta estrategia de implementación de las TIC orientadas a la mejora de la gestión pública y en incrementar la transparencia y la participación de sus administrados en la gestión pública. El objetivo de esta segunda parte del curso es que los estudiantes dispongan de una visión global de cuál es el papel de las TIC en el sector público, tanto a nivel nacional como europeo y como éstas pueden aportar valor en la prestación de sus servicios, teniendo como referencia la evolución de las TIC en el sector privado. Aún siendo dos partes diferenciadas, a lo largo de la asignatura se pondrán de manifiesto puntos en común. En este sentido se prevén sesiones conjuntas donde se podrá comprobar cómo la Administración electrónica contribuye a la creación y gestión de un negocio.
Llengua: Català



Català
4 p, 74.6 KB

Castellà
4 p, 75.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir