Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160882
Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989]
Calafell Subirá, Genina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education I
Títol variant: Didáctica del conocimiento del medio natural y social en educación infantil I
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. Per això des de la concepció fins l'aplicació a l'aula de l'assignatura, les dues àrees treballen en base a una estructura interdisciplinària. La "Didàctica del Coneixement del Medi social i Natural I" constitueix una assignatura que es proposa reflexionar sobre els fonaments de l'àrea de descoberta de l'entorn a l'educació infantil tot establint vincles amb les disciplines culturals de referència com són la didàctica de les ciències experimentals i de les ciències socials. Es pretén així desenvolupar criteris didàctics basats en un coneixement del currículum de l'àrea de descoberta de l'entorn, de les teories, models i principis sobre l'ensenyament i aprenentatge a l'educació infantil, i sobre una concepció del món natural i social orientada a la sostenibilitat. Objectius formatius: 1. Identificar i valorar les aportacions de les ciències experimentals i de les ciències socials com a àmbits culturals de la societat occidental i la seva rellevància en l'educació. 2. Identificar les característiques d'una programació escolar i d'aula que incorpora la complexitat en el marc de l'Educació per a la sostenibilitat. 3. Analitzar el currículum d'educació infantil corresponent a l'àrea de descoberta de l'entorn 4. Conèixer les teories més rellevants, models iprincipis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències 1 4. Conèixer les teories més rellevants, models iprincipis de l'ensenyament i aprenentatge de les ciències experimentals i de les ciències socials a l'educació infantil. 5. Analitzar situacions didàctiques diverses que es donen a l'escola infantil i identificar-ne les finalitats i els continguts de ciències experimentals i de ciències socials que s'hi treballen, tot valorant-ne la seva adequació.
Resum: context: It is a compulsory third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. So from conception to implementation of the subject in the classroom, the two work areas based on an interdisciplinary structure. The "Teaching Knowledge of the social and natural environment" is a course that aims to reflect on the foundations of the area around the discovery of children's education by establishing links with cultural reference disciplines such as teaching experimental sciences and social sciences. The aim is to develop educational criteria based on a knowledge of the curriculum in the area of discovery of the environment, theories, models and principles about teaching and learning in kindergarten and on an understanding of the natural world and oriented social sustainability. Learning objectives: 1. To identify and assess the contributions of experimental sciences and social sciences as a cultural areas of western society and its importance in education. 2. To identify the characteristics of a school program that incorporates classroom and complexity in the context of Education for sustainability. 3. To analyze the kindergarten curriculum corresponding to the area of discovery of the environment 1 4. To know the most relevant theories, models iprincipis the teaching and learning of experimental sciences and social sciences at the kindergarten. 5. To analyze various teaching situations that occur in early childhood and identify the purpose and content of experimental sciences and social sciences are worked, evaluating their suitability.
Resum: contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. Por eso desde la concepción hasta la aplicación en el aula de la asignatura, las dos áreas trabajan en base a una estructura interdisciplinaria. La "Didáctica del Conocimiento del Medio Social y Natural Y" constituye una asignatura que se propone reflexionar sobre los fundamentos del área de descubrimiento del entorno a la educación infantil estableciendo vínculos con las disciplinas culturales de referencia como son la didáctica de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales. Se pretende así desarrollar criterios didácticos basados en un conocimiento del currículo del área de descubrimiento del entorno, de las teorías, modelos y principios sobre la enseñanza y aprendizaje en la educación infantil, y sobre una concepción del mundo natural y social orientada a la sostenibilidad. Objetivos formativos: 1. Identificar y valorar las aportaciones de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales como ámbitos culturales de la sociedad occidental y su relevancia en la educación. 2. Identificar las características de una programación escolar y de aula que incorpora la complejidad en el marco de la Educación para la sostenibilidad. 3. Analizar el currículo de educación infantil correspondiente al área de descubrimiento del entorno 4. Conocer las teorías más relevantes, modelos iprincipis de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias experimentales y de las ciencias sociales en la educación infantil. 5. Analizar situaciones didácticas diversas que se dan en la escuela infantil e identificar las finalidades y los contenidos deciencias experimentales y de ciencias sociales que se trabajan, valorando su adecuación.
Llengua: Català



Català
6 p, 87.7 KB

Anglès
6 p, 86.9 KB

Castellà
6 p, 88.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir