Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160887
Matemàtiques I [102097]
Esparza Masana, Ricard
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Matemáticas I
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Comptabilitat i Finances [947] ; Empresa i Tecnologia [948]
Titulació: Empresa i Tecnologia [2501232] ; Comptabilitat i Finances [2501231]
Resum: En la formació de qualsevol estudiant de l'àrea de l'economia, les assignatures de matemàtiques tenen una doble funció. D'una banda, permeten adquirir el conjunt de conceptes, instruments tècnics i eines de raonament consistent que són necessaris per al bon desenvolupament de moltes altres matèries en les que s'utilitzen eines d'anàlisi quantitatives. De l'altra, proporcionen l'ocasió d'aprofundir en temes rellevants relatius al plantejament i resolució de problemes a l'entorn econòmic i empresarial. En aquest sentit, l'assignatura de Matemàtiques I té també un paper anivellador, que ha de permetre a l'estudiant adquirir i consolidar els seus coneixements i habilitats per a comprendre i manipular correctament els conceptes i eines matemàtiques bàsiques relatius a l'anàlisi d'una variable real. A més ha de poder plantejar i treballar, en l'entorn univariant, amb models i problemes senzills que tinguin components de l'economia i de l'empresa. Per això, els objectius que es pretenen assolir són els següents: 1. Familiaritzar a l'estudiant amb la formulació i el raonament matemàtic. 1 1. Familiaritzar a l'estudiant amb la formulació i el raonament matemàtic. 2. Introduir el paper de models matemàtics a l'economia i l'empresa. 3. Identificar i saber manipular les principals famílies de funcions. 4. Treballar amb derivades i resoldre límits de funcions d'una variable. 5. Entendre i saber determinar les propietats bàsiques que exhibeixen les funcions d'una variable. 6. Representar gràficament funcions d'una variable. 7. Resoldre problemes d'optimització en una variable. 8. Determinar primitives i calcular integrals emprant les tècniques bàsiques d'integració. En acabar el curs, l'estudiant haurà de ser capaç de treballar correctament amb les tècniques elementals de càlcul (derivades, límits, integració), d'explicar els càlculs efectuats i aplicar-los a funcions i models concrets, així com d'efectuar raonaments de manera estructurada. La formació bàsica en matemàtiques es continua i completa amb l'assignatura Matemàtiques II, on s'aborda l'estudi de funcions de més d'una variable. Així doncs, l'assoliment de les nocions bàsiques de l'anàlisi en una variable real que proporciona aquesta primera assignatura de la matèria són també clau per a la treballar correctament la segona.
Resum: En la formación de cualquier estudiante del área de la economía, las asignaturas de matemáticas tienen una doble función. Por un lado, permiten adquirir el conjunto de conceptos, instrumentos técnicos y herramientas de razonamiento consistente que son necesarios para el buen desarrollo de muchas otras materias en las que se utilizan herramientas de análisis cuantitativos. Por el otro, proporcionan la ocasión de profundizar en temas relevantes relativos al planteamiento y resolución de problemas en el entorno económico y empresarial. En este sentido, la asignatura de Matemáticas I tiene también un papel nivelador, que debe permitir al estudiante adquirir y consolidar sus conocimientos y habilidades para comprender y manipular correctamente los conceptos y herramientas matemáticas básicas relativos al análisis de una variable real. Además debe poder plantear y trabajar en el entorno univariante, con modelos y problemas sencillos que tengan componentes de la economía y de la empresa. 1 Por ello, los objetivos que se pretenden alcanzar son los siguientes: 1. Familiarizar al estudiante con la formulación y el razonamiento matemático. 2. Introducir el papel de modelos matemáticos a la economía y la empresa. 3. Identificar y saber manipular las principales familias de funciones. 4. Trabajar con derivadas y resolver límites de funciones de una variable. 5. Entender y saber determinar las propiedades básicas que exhiben las funciones de una variable. 6. Representar gráficamente funciones de una variable. 7. Resolver problemas de optimización en una variable. 8. Determinar primitivas y calcular integrales empleando las técnicas básicas de integración. Al terminar el curso, el estudiante deberá ser capaz de trabajar correctamente con las técnicas elementales de cálculo (derivadas, límites, integración), de explicar los cálculos efectuados y aplicarlos a funciones y modelos concretos, así como de efectuar razonamientos de manera estructurada. La formación básica en matemáticas se continúa y completa con la asignatura Matemáticas II, donde se aborda el estudio de funciones de más de una variable. Así pues, el logro de las nociones básicas del análisis en una variable real que proporciona esta primera asignatura de la materia son también clave para la trabajar correctamente la segunda.
Llengua: Català



Català
7 p, 87.2 KB

Castellà
6 p, 84.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir