Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160912
Desenvolupament Organitzacional d'Institucions Educatives [103523]
Rodríguez Gómez, David
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Organisational Development in Educational Institutions
Títol variant: Desarrollo Organizacional de Instituciones Educativas
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Pedagogia [1211]
Titulació: Pedagogia [2500261]
Resum: Aquesta assignatura de tercer de la titulació de Pedagogia és la primera part de la Matèria de "Coordinació i gestió d'institucions educatives", i es complementa amb l'assignatura de "Direcció i lideratge d'institucions educatives". La primera té per propòsit situar als estudiants en els processos de canvi i millora de les Organitzacions, mentre que la segona es focalitza en el rol dels directius com a agents de canvi. Responen d'aquesta manera a l'objectiu general del títol, que fa referència a Dissenyar i desenvolupar projectes i processos d'intervenció en contextos formatius. També juntament amb l'assignatura "Direcció i lideratge d'institucions educatives" formen la base fonamentadora de la menció de 4rt "Gestió de la formació i d'institucions socioeducatives". Parteix dels fonaments que sobre organització i direcció de centres s'han desenvolupat en les matèries "Educació i contextos educatius", "Organització i els grups" i "Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes". També cal considerar que aquesta assignatura i la matèria que la conté són complementàries a matèries de quart curs, com "Supervisió i inspecció educativa", "Avaluació de centres i professors", "Models internacionals de qualitat" i "Gestió i desenvolupament de recursos humans en les organitzacions", orientades a iniciar-se en aspectes específics de l'especialització en organització, gestió i direcció d'institucions formatives. Els seus objectius són: 1. Comprendre i analitzar els factors que incideixen en el canvi organitzacional. 2. Identificar models de desenvolupament organitzacional. 3. Aplicar estratègies i instruments per al desenvolupament organitzacional. 4. Dissenyar intervencions per a la millora organitzativa. 1.
Resum: This course, located at the fifth semester (3rd year) of the Education Studies degree, part of the subject "Coordination and management of educational institutions", and is complemented by the course " Direction and Leadership in Educational Institutions ". While this first course focuses on innovation and change processes in educational organisations, the second course focuses on the role of managers as change agents. Thus respond to the overall objective of the Education Studies degree, which refers to design and develop projects and processes of intervention in educational contexts. Also along with the course "Direction and Leadership in Educational Institutions ", are the foundational base of the mention/specialization "Socio-educational institutions and training management". Part of the contents for institutions administration and management have been developed in the following courses: "Education and educational contexts", "Organization and groups" and "Design, monitoring and evaluation of plans and programs". Also, students should consider this course as complementary to some other courses developed during the seventh and eighth semester (4th year): "Supervision and educational inspection", "Evaluation of schools and teachers", "international quality models" and "Management and Development of Human Resources in Organisations ", aimed to start on specific aspects of the specialization in training organizations administration, management and leadership. Its objectives are: 1. Understand and analyse the factors affecting organizational change. 2. Identify organizational development models. 3. Apply strategies and tools for organizational development. 4. Design interventions for organizational improvement. 1.
Resum: Esta asignatura de tercero de la titulación de Pedagogía es la primera parte de la Materia de "Coordinación y gestión de instituciones educativas", y se complementa con la asignatura de "Dirección y liderazgo de instituciones educativas". Mientras esta primera asignatura tiene por propósito situar a los estudiantes en los procesos de cambio y mejora de las Organizaciones, la segunda asignatura se focaliza en el rol de los directivos como agentes de cambio. Responden de este modo al objetivo general del grado de Pedagogía, que hace referencia a diseñar y desarrollar proyectos y procesos de intervención en contextos formativos. También junto con la asignatura "Dirección y liderazgo de instituciones educativas" forman la base fundamentadora de la mención de 4o "Gestión de la formación y de instituciones socioeducativas". Parte de los fundamentos que sobre organización y dirección de centros se han desarrollado en las materias "Educación y contextos educativos", "Organización y los grupos" y "Diseño, seguimiento y evaluación de planes y programas". También hay que considerar que esta asignatura y la materia que la contiene son complementarias a materias de cuarto curso, como "Supervisión e inspección educativa", "Evaluación de centros y profesores", "Modelos internacionales de calidad" y "Gestión y desarrollo de recursos humanos en las organizaciones", orientadas a iniciarse en aspectos específicos de la especialización en organización, gestión y dirección de instituciones formativas. Sus objetivos son: 1. Comprender y analizar los factores queinciden en el cambio organizacional. 2. Identificar modelos de desarrollo organizacional. 3. Aplicar estrategias e instrumentos para el desarrollo organizacional. 1 4. Diseñar intervenciones para la mejora organizativa.
Llengua: Català



Català
7 p, 92.5 KB

Anglès
7 p, 90.2 KB

Castellà
7 p, 94.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir