Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/160914
Història Econòmica [102141]
Fatjo Gomez, Pedro
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Historia Económica
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Comptabilitat i Finances [947] ; Empresa i Tecnologia [948]
Titulació: Empresa i Tecnologia [2501232] ; Comptabilitat i Finances [2501231]
Resum: Contextualització L'assignatura Història Econòmica (HE) pertany a la matèria "Història" que integra el conjunt dels blocs formatius propis dels Graus de Finances i Comptabilitat impartit per la Facultat d'Economia i Empresa. En concret, HE forma part del bloc d'assignatures de formació bàsica i obligatòries programades en l'àmbit dels graus Comptabilitat i Finances i de Empresa i Tecnologia. La finalitat principal d'aquest primer grup d'assignatures és proporcionar als estudiants els coneixements i les eines analítiques i metodològiques primaris per iniciar a desenvolupar les competències transversals a l'àrea dels estudis d'economia i les específiques de cada grau. En aquest sentit, la HE contribueix de manera essencial al procés de formació i aprenentatge de 1er Curs del grau esmentat perquè permet examinar en perspectiva històrica el funcionament concret dels processos i fenòmens econòmics i verificar sobre la realitat la possible aplicació dels principals models teòrics. A més a més, concorre a la formació professional dels estudiants donat que fomenta l'aprenentatge en una sèrie de competències generals (entre les quals destaquen la capacitat de raonar de manera crítica i la de millorar les estratègies de treball autònom), transversals (per exemple, saber seleccionar i generar la informació necessària per entendre les dinàmiques econòmiques del present) i específiques (tenir consciència que existeixen uns factors exògens a la economia que condicionen profundament la seva dinàmica i evolució, com les institucions i la tecnologia) que seran de gran utilitat pels futurs professionals d'un ampli ventall d'activitats de caràcter empresarial, financer, monetari, etc. Objectius formatius Pel que fa als continguts temàtics del programa, l'assignatura es proposa que els estudiants adquireixin els 1 Pel que fa als continguts temàtics del programa, l'assignatura es proposa que els estudiants adquireixin els coneixements suficients per poder: - determinar les variables explicatives fonamentals d'un procés o esdeveniment històric; - avaluar conseqüències econòmiques i socials d'un procés o esdeveniment històric de caràcter marcadament econòmic. I, més concretament: - identificar i explicar els principals determinants i les causes que respectivament han possibilitat períodes de creixement, estabilitat econòmica, recessió i crisis, a escala nacional i internacional; - identificar i explicar els factors que han determinat el desenvolupament del procés de globalització econòmica; - analitzar les causes i conseqüències de les disparitats econòmiques socials i regionals generades pel desenvolupament econòmic capitalista; - caracteritzar les principals fases de canvi tecnològic i identificar el seu impacte en la evolució de l'economia i particularment l'organització empresarial; - avaluar i comparar la sostenibilitat dels models de desenvolupament econòmic històrics i actuals i la seva viabilitat futura. Dins de l'àmbit i dels límits de les seves competències, l'assignatura HE volfomentar entre els estudiants les següents habilitats: - començar a elaborar un discurs estructurat en un llenguatge ja propi de les Ciències Socials; - millorar l'expressió escrita i oral en català i castellà; - treballar autònomament i gestionar adequadament el temps; - desenvolupar la capacitat de treballar en grup; - cercar, amb esperit crític, informació a les diferents fonts: principalment biblioteques i internet. Finalment, l'assignatura HE té com a objectiu que els estudiants dels tres diferents graus vagin començant a adquirir una sèrie d'actituds beneficioses i profitoses pel seu futur desenvolupament acadèmic i professional. Entre aquestes destaquen: - tenir i demostrar una certa sensibilitat i un cert compromís front els problemes econòmics, les polítiques dutes a terme al respecte, i les seves conseqüències socials i mediambientals; - respectar la diversitat i pluralitat d'idees, persones i situacions i intentar entendre els motius que funden cada opinió i plantejament.
Resum: Contextualización La asignatura Historia Económica pertenece a la materia "Historia", integrada en el bloque de asignaturas de formación básica y obligatoras programdas en el conjunto formativo de los Grados de Contabilidad y Finanzas y Empresa y Tecnología, impartidos por la Facultad de Economía y Empresa. La finalidad de este bloque de asignaturas es proporcionar a los estudientes los conocimientos y las herramientas analíticas y metodológicas primarias para desarrollar las competencias transversales de los estudios de economía y las específicas de cada grado. La Historia Económica contribuye de manera esencial al proceso de formación y aprendizaje de los grados arriba citados, al permitir examinar en perspectiva histórica el funcionamiento concreto de los procesos y fenómenos económicos, y verificar sobre la realidad la posible aplicación de los principales modelos teóricos. Además, aporta a la formación de los alumnos el aprendizaje de una serie de competencias generales (entre las que destaca la capacidad de razonar de manera crítica y la de mejorar las estrategias de trabajo autónomo), transversales (seleccionar y generar la información necesaria para entender las dinámicas económicas del presente), y específicas (conocimiento de los factores exógenos a la economía que condicionan profundamente su dinámica y evolcuión, como son las tecnologías y las instituciones). Objetivos formativos En relación a los contenidos temáticos del programa, la asignatura aspira a que los estudientes adquieran concocimientos suficientes para: - determinar las variables explicativas fundamentales de un acontecimiento o proceso histórico - evaluar las consecuencias económicas y sociales de un acontecimiento o proceso histórico de naturaleza 1 - evaluar las consecuencias económicas y sociales de un acontecimiento o proceso histórico de naturaleza económica Más concretamente: - Identificar y explicar los principales determinantes que han hecho posible períodos de crecimiento, de estabilidad económica, de recesión y de crisis, a niveles tanto nacionales e internacionales - Identificar y explicar los factores que han determinado el proceso de globalización económica - Analizar las causas y consecuencias de las disparidades económicas generadas por el desarrollo económico capitalista - Estudiar las principales fases del cambio tegnológico y su impacto en la evolución de la economía y, en especial, sobre la organización empresarial - Evaluar y comparar la sostenibilidad de los modelos históricos y contemporáneos de desarrollo económico Desde el ámbito de sus competencias, la asignatura fomentará entre los estudientes las siguientes capacidades: - Elaborar un discurso con el lenguaje propio de las Ciencias Sociales - Mejorar la expresión oral y escrita en catalán y en castellano - Trabajar autónomamente y gestionar mejor el tiempo de trabajo - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipo - Buscar y seleccionar información de fuentes diversas: bibliotecas, hemerotecas y medios electrónicos Por último, la asignatura también tiene como objetivo la adquisición por parte de los estudiantes de actitudes beneficiosas para su futuro desarrollo académico y profesional, entre las que destacan: - Sensibilidad y compromiso frante a los problemas económicos, las políticas públicas y empresariales de ellos derivadas, y sus consecuencias sociales y medioambientales - Respetar la pluraridad de ideas y personas, entendiendo los motivos que fundamentan cada opinión.
Llengua: Català



Català
5 p, 80.7 KB

Castellà
5 p, 76.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir