Google Scholar: cites
Leer en clase de ciencias
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Títol variant: Reading in the science classroom
Data: 2005
Resum: El punto de partida del artículo es la enseñanza-aprendizaje de las ciencias a partir de un modelo comunicativo. Se incide especialmente en la comprensión lectora, como una habilidad cognitiva que forma parte de un conjunto más amplio: hablar, escribir, pensar, hacer, sentir. . . Se analizan distintos tipos de materiales de lectura, especialmente textos multimodales. Se reflexiona sobre las dificultades que comportan los textos científicos a lectores poco avezados al lenguaje de la ciencia. Finalmente se presentan situaciones de clase en las que, a partir de la interacción de los alumnos con la profesora o el profesor, se reflexiona sobre el proceso lector, sobre la dificultad de encontrar la idea principal en las lecturas o sobre la construcción de conocimiento científico a partir de documentos multimodales.
Resum: The paper is about science teaching and learning from a social communicative perspective. A special emphasis is given to the cognitive ability of reading comprehension, as one important hability among others such as talking, writing, thinking, doing, and feeling… A diversity off reading texts and specially those being multimodal are presented and analysed. The diffi culties experienced by learners with a poor command off scientifi c language while reading scientifi c texts are discussed. Finally, examples and illustrations from science classrooms interactions are presented and discussed about the reading process involved, the difficulties in finding the main idea of texts, and the construction of scientific knowledge from multimodal texts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Comprensió lectora ; Comprensión lectora ; Textos didàctics de ciències ; Interacció professor-alumnes ; Textos didácticos de ciencias ; Interacción profesor-alumnos ; Reading comprehension ; Scientific texts ; Social communicative perspective
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 431-440, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/22038
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v23-n3-marquez-prat
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3833


10 p, 711.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-03-05, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir