Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161111
Estudis culturals comparatius de l'Àsia Oriental [101544]
Lozano Mendez, Artur
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: East Asian Comparative Cultural Studies
Títol variant: Estudios culturales comparativos de Asia Oriental
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Estudis de l'Àsia Oriental [823]
Titulació: Estudis de l'Àsia Oriental (xinès) [2500244]
Resum: L'assignatura Estudis Culturals Comparatius de l'Àsia Oriental és una assignatura que posa el pes en la dimensió transnacional i negociada dels processos i dinàmiques culturals. Presenta una aproximació basada en els treballs del Centre for Contemporary Cultural Studies de la Universitat de Birmingham, que atén al protagonisme dels agents implicats en les pràctiques culturals i a la dimensió política i de lluita de poder quant a la regulació social de tots els processos culturals. L'assignatura no es basa en la varietat de cross-cultural studies que van tenir el seu apogeu a finals dels noranta i principis de segle amb figures com Geert Hofstede. 1 No entenem la cultura com a sistemes semiòtics estables superposats amb cartografies imaginàries d'abast nacional, estatal o regional. L'estudi cultural comparatiu que proposem a aquesta matèria persegueix posar de relleu el caràcter sobredeterminat, complex i negociat de les produccions i consums en la seva dimensió cultural. Els alumnes es familiaritzaran amb estudis culturals de diversos autors de la regió d'Àsia Oriental i/o que tracten fenòmens/aspectes culturals de les realitats socials de la regió. També assimilaran els orígens i diversitat de plantejaments i metodologies que han tingut cabuda als Estudis Culturals com a disciplina híbrida. Entre els objectius específics tenim: Adquirir coneixements teòrics i metodològics adients per a l'anàlisi de la construcció i reproducció de percepcions culturals lligades a discursos socials prescriptius. Conèixer la gènesi dels estudis culturals a partir de les diferents escoles dels estudis literaris i la diferència entre l'escola del Regne Unit i la dels EUA. Conèixer les principalsfigures del camp i aquelles figures especialitzades en estudis culturals contrastius des de l'òptica de l'Àsia Oriental. Aplicar les eines teòriques i l'anàlisi dels estudis culturals als mitjans de comunicació i a les noves xarxes socials facilitades per les TIC. Fer una integració dels coneixements interdisciplinaris adquirits al grau per a oferir raonaments i estudis històricament situats i enriquits per la multiplicitat humana, i no limitar-se a una sola aproximació o una anàlisi abstracta i pretesament atemporal. Adonar-se que especialització i preparació no són simplement continguts o títols (abastament, i fàcilment, disponibles per diversos mitjans), sinó que són sobretot mètode: rigor, exigència i capacitat autocrítica. Que els graduats d'Estudis de l'Àsia Oriental esdevinguin especialistes depèn del fet que treballin i argumentin com especialistes, i no especialment d'una acumulació de coneixements apriorísticament presentats com a especialitzats. Afinar el sentit crític i la capacitat analítica individual, així com la capacitat de debat i les habilitats interculturals i comunicatives orientades a l'intercanvi d'idees i experiències.
Resum: East Asian Comparative Cultural Studies is a course focusing on transnational and negotiated dimension of cultural processes and dynamics. It offers an approach based on the University of Birmingham's Centre for Contemporary Cultural Studies' approach, which focuses on the importance of agents involved in cultural practices and on political and fighting dimension of power regarding all the cultural processes' social regulation. The course is not based on cross-cultural studies variety, whose peak was at the end of the 90s and at the beginning of the century with figures as Geert Hofstede. The students will become familiar with cultural studies from different authors from East Asian region and/or who considered cultural phenomena/aspects of the region's social realities. They will also assimilate origins and diversity of approaches and methodologies considered in Cultural Studies as a hybrid discipline. The following elements are included in specific objectives: 1 The following elements are included in specific objectives: Acquire theoretical and methodological knowledge appropriate to the analysis of the construction and reproduction of cultural perceptions related to prescriptive social speeches. Know the origin of cultural studies basing on literary studies' different schools and the difference between United Kingdom and United States of America's schools. Knowing the field's main current figures and those figures being specialized in cultural contrastive studies from East Asian point of view. Use theoretical tools and the analysis of cultural studies to communication media and new social networks provided by ICT. Integrate interdisciplinary knowledge acquired during the bachelor's degree in order to offer reasoning and studies historically placed and enriched by human multiplicity, and not to limit to a unique approach or an abstract and timeless analysis. Notice that specialization and preparation are not just contents or titles (easily available by differentmeans), but mostly method: rigour, exigency and auto-critical ability. Make East Asian Studies graduated specialists basing on the fact being worked and argued as specialists, but not to make them to just accumulate knowledge previously presented as specialized. Improve critical sense and individual analytical ability, as well as debate ability and intercultural and communicative abilities directed to exchange ideas and experiences.
Resum: La asignatura Estudios Culturales Comparados de Asia Oriental es una asignatura que pone el peso en la dimensión transnacional y negociada de los procesos y dinámicas culturales. Presenta una aproximación basada en los trabajos del Centre for Contemporary Cultural Studies de la Universidad de Birmingham, que atiende al protagonismo de los agentes implicados en las prácticas culturales y a la dimensión política y de lucha de poder en relación con la regulación social de todos los procesos culturales. La asignatura no se basa en la variedad de "cross-cultural studies" que tuvo su apogeo a finales de los 90 y principios de siglo con figuras como Geert Hofstede. No entendemos la cultura como sistemas semióticos estables superpuestos con cartografías imaginarias de 1 No entendemos la cultura como sistemas semióticos estables superpuestos con cartografías imaginarias de alcance nacional, estatal o regional. El estudio cultural comparativo que proponemos en esta materia persigue poner de relieve el carácter sobredeterminado, complejo y negociado de las producciones y consumos en su dimensión cultural. Los alumnos se familiarizarán con estudios culturales de diversos autores de la región de Asia Oriental y/o estudios que traten fenómenos/aspectos culturales de las realidades sociales de la región. También asimilarán los orígenes y diversidad de planteamientos y metodologías que han tenido cabida en los estudios culturales como disciplina híbrida. Los objetivos específicos tenemos: • Adquirir conocimientos teóricos y metodológicos adecuados para el análisis de la construcción y reproducción de percepciones culturales ligadas a discursos sociales descriptivos. • Conocer el origen de los estudios culturales a partir de las diferentes escuelas de los estudios literarios y la diferencia entre los estudios culturales en Europa y en Estados Unidos. • Conocer a las principales figuras del campo y a aquellas figuras especializadas en estudios culturales comparados desde la óptica de Asia Oriental. • Aplicar las herramientas teóricas y el análisis de los estudios culturales a los medios de comunicación y a las nuevas redes sociales facilitadas por las TIC. • Realizar una integración de los conocimientos interdisciplinarios adquiridos en el grado para ofrecer razonamientos y estudios históricamente situados y enriquecidos por la multiplicidad humana y no limitarse a una sola aproximación o a un análisis abstracto y pretendidamente atemporal. • Asumir que especialización y preparación no son simplemente contenidos o títulos sino que son sobre todo método: rigor, exigencia y capacidad autocrítica. • Afinar el sentido crítico y la capacidad analítica individual, así como la capacidad de debate y las habilidades interculturales y comunicativas orientadas al intercambio de ideas y experiencias.
Llengua: Català



Català
10 p, 123.6 KB

Anglès
9 p, 134.8 KB

Castellà
10 p, 124.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir