Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161226
Comunicació, imatge i simulació a l'aula de ciències socials [102045]
Santisteban Fernández, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Communication, Image and Simulation in the Social Sciences Classroom
Títol variant: Comunicación, imagen y simulación en el aula de ciencias sociales
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació primària [896]
Titulació: Educació primària (anglès) [2500798]
Resum: Aquesta assignatura optativa pretén mostrar la importància de la comunicación dins les aules de primària. Els futurs mestres han de conèixer que més enllà dels llibres de text existeixen recursos com les imatges, la fotografia, el cinema, els jocs de simulació, així com altres formats digitals. Dins del que molts autors han qualificat com a societat de la informació, però també com a societat de l'espectacle ara és més necessari que mai la formació del pensament crític, per valorar la informació que ens arriba, per formar i argumentar l'opinió, per ser bons comunicadors i comunicadores, per incorporar el llenguatge de les imatges a la nostra feina de mestres. Objectius formatius Conèixer i valorar la importància de la comunicació a l'aula, amb la diversitat de llenguatges que tenim a l'abast. Identificar, analitzar i saber utilitzar el llenguatge de la imatge, la fotografia, la publicitat, el cinema o el còmic. Analitzar i saber utilitzar estratègies com la simulació, els recursos digitals, les ofertes educatives a les xarxes socials. Posar la diversitat de llenguatges de comunicació, visuals i digitals actuals al servei de la formació del pensament crític.
Resum: Main goals This optional subject aims to show the importance of communication in the elementary classroom. Future teachers must know that, beyond textbooks, there are resources such as images, photography, cinema, role-play and other simulation digital formats. In the society of information, or "the society of the spectacle", according to some authors (e. g. Debord), the formation of critical thinking is more necessary than ever, in order to evaluate sources of information, to distinguish facts from opinions, to being good communicators, and to incorporate the language of images in teaching. Goals To know and to appreciate the importance of communication in the classroom through language diversity. To identify, to analyze and to use the language of images, photography, advertising, movies or comic. To analyze and to use strategies such as simulation, digital resources, and social networks as formal learning environments. To put the diversity of communication, visual and digital languages serving critical thinking.
Resum: Esta asignatura optativa pretende mostrar la importancia de la comunicación dentro de las aulas de primaria. Los futuros maestros deben conocer que más allá de los libros de texto existen recursos como las imágenes, la fotografía, el cine, los juegos de simulación, así como otros formatos digitales. Dentro de lo que muchos autores han calificado como sociedad de la información, pero también como sociedad del espectáculo, ahora es más necesario que nunca la formación del pensamiento crítico, para valorar la información que nos llega, para formar y argumentar la opinión , por ser buenos comunicadores y comunicadoras, para incorporar el lenguaje de las imágenes a nuestro trabajo de maestros/as. Objetivos formativos Conocer y valorar la importancia de la comunicación en el aula, con la diversidad de lenguajes que tenemos al alcance. Identificar, analizar y saber utilizar el lenguaje de la imagen, la fotografía, la publicidad, el cine o el cómic. Analizar y saber utilizar estrategias como la simulación, los recursos digitales, las ofertas educativas en las redes sociales. Poner la diversidad de lenguajes de comunicación, visuales y digitales actuales al servicio de la formación del pensamiento crítico.
Llengua: Català



Català
6 p, 89.9 KB

Anglès
7 p, 94.3 KB

Castellà
6 p, 91.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir