Matemàtiques per a mestres [102055]
Gorgorió Solà, Núria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Mathematics for Teachers
Título variante: Matemáticas para maestros
Fecha: 2016-17
Resumen: És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtics fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. L'assoliment d'aquesta assignatura ha de servir de base per a la construcció del coneixement de la didàctica de les matemàtiques al llarg del grau. El coneixement matemàtic fonamental construït en aquesta assignatura és el que permetrà posar les bases per a què els futurs mestres puguin guiar els alumnes d'Educació Primària cap a l'assoliment de las competències matemàtiques de l'etapa. Els següents són objectius específics de l'assignatura: Gestionar el coneixement matemàtic inicial per aproximar-lo al coneixement matemàtic fonamental per exercir de mestre. Contextualitzar el coneixement matemàtic en la tasca professional del mestre de matemàtiques. Contraposar l'aprenentatge mecanicista de les matemàtiques a la construcció de coneixement. Establir connexions entre diferents conceptes matemàtics. Entendre les matemàtiques com a eina valuosa de resolució de problemes més enllà de l'aula de matemàtiques.
Resumen: It is a basic subject of disciplinary content. The aim is to strengthen the basic mathematical knowledge through various methods: problem solving, research and projects, among others. Achieving this subject should serve as a basis for building the knowledge of the teaching of mathematics throughout the degree. The basic mathematical knowledge built on this subject will lay in the groundwork for future teachers to guide students in primary education towards achieving the mathematics skills of the stage The following are the specific objectives of the subject: • Managing the initial mathematical knowledge to approach it to the basic mathematical knowledge for teaching. • Contextualising mathematical knowledge in mathematics teacher's tasks. • Opposing mechanistic learning of mathematics to construction of knowledge. • Establishing connections between different mathematical concepts. • Understanding mathematics as a valuable tool to solve problems beyond the mathematics classroom.
Resumen: Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a Los siguientes son objetivos específicos de la asignatura: Entender las matemáticas como una herramienta valiosa de resolución de problemas más allá del aula de matemáticas. Gestionar el conocimiento matemático inicial para aproximarlo al conocimiento matemático fundamental para ejercer de maestro. Contextualizar el conocimiento matemático en la tarea profesional del maestro de matemáticas. Contraponer el aprendizaje mecanicista de las matemáticas en la construcción de conocimiento. Establecer conexiones entre diferentes conceptos matemáticos.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
5 p, 78.5 KB

Anglès
5 p, 78.2 KB

Castellà
5 p, 78.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-07-15, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir