Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161382
Observació sistemàtica i anàlisi de contextos [101997]
Rodríguez Parrón, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Systematic Observation and Analysis of Contexts
Títol variant: Observación sistemática y análisis de contextos
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Aquesta assignatura pretén oferir als estudiants coneixement teòric-pràctic en relació als processos observacionals en els diferents contextos on el professional de l'educació infantil desenvoluparà la seva activitat. L'observació sistemàtica esdevé clau per tal de generar nou coneixement i com a eina per a respondre a problemes o qüestions educatives. L'observació sistemàtica com a metodologia d'investigació ajuda a entendre millor la realitat educativa i els procesos d'ensenyament i aprenentatge dels infants, alhora que dóna recursos i instruments per documentar els contexts educatius. Les metodologies de recerca en l'acció han de permetre optimitzar l'acció educativa als futurs graduats i graduades en educació infantil mitjançant la reflexió i el debat de la realitat propera i indagar sobre els comportaments, les dinàmiques, les estratègies i altres fenòmens i variables de la seva vida professional quotidiana. Familiaritzar-se també amb els principals mètodes de recerca a partir de l'observació sistemàtica comporta conèixer literatura científica sobre educació infantil i entendre i emprar informes d'investigació publicats en revistes especialitzades.
Resum: This course aims to provide students with theoretical and practical knowledge regarding observational processes in different contexts where the Infant Education professionals develop their activity. Systematic observation is key to generate new knowledge and as a tool to respond to problems or educational issues. Systematic observation and research methodology helps to better understand the educational reality and the teaching and learning of children, while giving resources and tools to document educational contexts. Research methodologies in action must enable future graduates in Infant Education to optimize their educational action through reflection of the reality and investigate the behavior, dynamics, strategies and other variables of their everyday professional life. Familiarization with the main research methods involves knowing scientific literature on Infant Education, as well as understanding and using research papers published in journals.
Resum: Esta asignatura pretende ofrecer a los estudiantes conocimientos teórico-práctico en relación a los procesos observacionales en los diferentes contextos donde el profesional de la educación infantil desarrollará su actividad. La observación sistemática es clave para generar nuevo conocimiento y como herramienta para responder a problemas o cuestiones educativas. La observación sistemática como metodología de investigación ayudaa entender mejor la realidad educativa y los procesos de enseñanza y aprendizaje de los niños, al tiempo que da recursos e instrumentos para documentar los contextos educativos. Las metodologías de investigación en la acción permiten optimizar la acción educativa a los futuros graduados y graduadas en educación infantil mediante la reflexión y el debate de la realidad cercana e indagar sobre los comportamientos, las dinámicas, las estrategias y otros fenómenos y variables de su vida profesional cotidiana. Familiarizarse también con los principales métodos de investigación a partir de la observación sistemática conlleva conocer literatura científica sobre educación infantil y entender y utilizar informes de investigación publicados en revistas especializadas.
Llengua: Català



Català
4 p, 77.8 KB

Anglès
4 p, 77.7 KB

Castellà
4 p, 75.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir