Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161438
Societat de la Informació [102142]
Rambla Marigot, Francesc Xavier
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Sociedad de la Información
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Comptabilitat i Finances [947] ; Gestió aeronàutica [829] ; Empresa i Tecnologia [948]
Titulació: Empresa i Tecnologia [2501232] ; Gestió aeronàutica [2501233] ; Comptabilitat i Finances [2501231]
Resum: Les tecnologies de la informació no han estat inventades per una ment aïllada sinó per diversos nuclis d'enginyers, matemàtics, informàtics i altres especialistes que treballaven sobre criptografia, censos de població i gestió empresarial. Més endavant s'han desenvolupat fins a generar els ordinadors personals, internet, els llocs web, i finalment els web 2. 0 A la vegada que es concebien aquestes eines, s'esdevenia un seguit de transformacions socials que n'han esperonat l'ús i n'han inspirat altres desenvolupaments. L'estructura econòmica ha passat de basar-se en la indústria a basar-se en els serveis. La geografia dels estats nacionals, amb les seves xarxes de ciutats i de transports centralitzades entorn de la capital, on es van formar les primeres grans empreses, ha estat substituïda per una geografia de nodes (p. ex. , ciutats globals, centres tecnològics), fluxos (p. ex. , trànsit aeri i terrestre), escales globals de decisió (p. ex. , creixement del capital financer, multiplicació dels organismes internacionals, desplaçament de les sobiranies nacionals per diverses formes d'autoritat) i noves matrius territorials (p. ex. , moviments socials, migracions i religions transnacionals). Les infotecnologies han contribuït a tots aquests processos, i n'han experimentat les conseqüències, fins al punt que el seu potencial és indestriable d'aquests canvis socials. L'assignatura és una introducció a la sociologia i a les ciències socials que intenta donar eines conceptuals per comprendre la relació entre l'empresa i la tecnologia en aquest context. Per això es concentra en els conceptes de globalització, economia del coneixement, mercat laboral, organització i desigualtats socials (entre classes, entre gèneres, i entre majories i minories ètniques). S'hi fan servir aquestes eines intel·lectuals per (aprendre a) interpretar diversos discursos oficials, polítics i professionals sobre tot plegat, entre altres, el European Framework for Quality Management, els sistemes regionals de recerca i d'innovació, el pensament sobre les "smart cities", la OCDE Skills Strategy, la 2020 Strategy de la Unió Europea, els Millennium Development Goals o el Human Development Development Program de les Nacions Unides.
Resum: Las tecnologías de la información no han sido inventadas por una mente aislada sino por varios núcleos de ingenieros, matemáticos, informáticos y otros especialistas que trabajaban sobre criptografía, censos de población y gestión empresarial. Más adelante se han desarrollado hasta generar los ordenadores personales, Internet, los sitios web, y finalmente las web 2. 0 A la vez que se concebían estas herramientas, ocurría una serie de transformaciones sociales que han espoleado su uso y han inspirado otros desarrollos. La estructura económica ha pasado de basarse en la industria a basarse en los servicios. La geografía de los estados nacionales, con sus redes de ciudades y de transportes centralizadas en torno a la capital, donde se formaron las primeras grandes empresas, ha sido sustituida por una geografía de nodos (p. ej. , ciudades globales, centros tecnológicos) , flujos (p. ej. , tráfico aéreo y terrestre), escaleras globales de decisión (p. ej. , crecimiento del capital financiero, multiplicación de los organismos internacionales, desplazamiento de las soberanías nacionales por diversas formas de autoridad) y nuevas matrices territoriales (p. ej. , movimientos sociales, migraciones y religiones transnacionales). Las infotecnologías han contribuido a todos estos procesos, y han experimentado sus consecuencias, hasta el punto de que su potencial es inseparable de estos cambios sociales. La asignatura es una introducción a la sociología ya las ciencias sociales que intenta facilitar herramientas conceptuales para comprender la relación entre la empresa y la tecnología en este contexto. Para ello se concentra en los conceptos de globalización, economía del conocimiento, mercado laboral, organización y desigualdades sociales (entre clases, entre géneros, y entre mayorías y minorías étnicas). Se usan estas herramientas intelectuales para (aprender a) interpretar varios discursos oficiales, políticos y profesionales sobre todo, entre otros, el European Framework for Quality Management, los sistemas regionales de investigación y de innovación, el pensamiento sobre las "smart cities", la OECD Skills Strategy, la 2020 Strategy de la Unión Europea, los Millennium Development Goals o el Human Development Development Program de las Naciones Unidas.
Llengua: Català



Català
4 p, 77.7 KB

Castellà
4 p, 76.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir