Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161491
Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680]
Real Mercadal, Maria Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Written Language and Literature in Early Childhood Education
Títol variant: Didáctica de la lengua escrita y la literatura en educación infantil
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. En finalitzar l'assignatura, l'alumnat haurà de: - Haver integrat sabers (lingüístics, psicolingüístics, sociolingüístics i didàctics) relacionats amb els processos d'adquisició, ensenyament i aprenentatge de la llengua escrita. - Conèixer els continguts referits a l'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita i els processos d'aprenentatge en els infants. - Reconèixer i identificar el paper crucial del llenguatge escrit en els diferents àmbits de l'ensenyament i l'aprenentatge escolar. - Conèixer les finalitats de l'educació literària i les característiques dels llibres infantils. - Haver integrat els criteris de valoració i selecció escolar d'aquests darrers mitjançant el disseny d'una biblioteca d'aula. - Haver preparat una proposta de mobilització d'aquesta biblioteca (una programació didàctica centrada en els aprenenatges literaris) i haver-ne assajat alguna/es activitat/s.
Resum: The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of 1 d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. f) the value of children books as educational tools to promote adult-children interaction: selection criteria to meet diverse educational goals. At the end of the course, students must: - Possess (linguistic, psycholinguistic, sociolinguistic and didactic) knowledge related to the processes of teaching and learning how to write. - Know how children acquire language and how teachers should support early writers. - Recognize and identify the crucial role of written language in all school subjects. - Understand the purposes of early literary education and be familiar with the various characteristics of children's books. - Have made a proposal on the kind of criteria they would use to select books for a classroom library. - Have sketched a literary educational plan on how they would mobilise a classroom library. Some of the proposals in the plan should be implemented.
Resum: La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. 1 manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. Al finalizar la asignatura, el alumnado deberá: - Haber integrado saberes (lingüísticos, psicolingüísticos, sociolingüísticos y didácticos) relacionados con los procesos de adquisición, enseñanza y aprendizaje de la lengua escrita. - Conocer los contenidos referidos a la enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita y los procesos de aprendizaje en los niños. - Reconocer e identificar el papel crucial del lenguaje escrito en los diferentes ámbitos de la enseñanza y el aprendizaje escolar. - Conocer las finalidades de la educación literaria y las características de los libros infantiles. - Haber integrado los criterios de valoración y selección escolar de estos últimos mediante el diseño de una biblioteca de aula. - Haber preparado una propuesta de movilización de esta biblioteca (una programación didáctica centrada en los aprendizajes literarios) y haber ensayado alguna/s actividad/es.
Llengua: Català



Català
9 p, 101.6 KB

Anglès
9 p, 99.2 KB

Castellà
9 p, 100.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir