Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161540
Les matemàtiques en el currículum d'educació infantil [101986]
Boukafri Itahriouan, Kaouthar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Mathematics on the Early Childhood Education Curriculum
Títol variant: Las matemáticas en el currículo de educación infantil
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: Aquesta assignatura està pensada per ser cursada quan els alumnes ja han fet tota la formació bàsica. És una assignatura centrada en una didàctica específica i s'imparteix simultàniament amb altres didàctiques específiques. S'hi desenvolupa el coneixement del currículum matemàtic d'educació infantil, començant pels marcs legals; seguint amb blocs de continguts principals: lògica i nombre; fent especial èmfasi en el contingut i la didàctica de zero a tres. La continuació natural d'aquesta assignatura és l'assignatura de quart curs: "La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil". L'estudiant que hagi superat les dues assignatures obligatòries de didàctica de les matemàtiques té la possibilitat de cursar, en el darrer semestre de la carrera, l'assignatura optativa "Joc i activitat matemàtica en l'educació infantil". Objectius: 1. - Conèixer els trets fonamentals del currículum de zero a sis anys, fent èmfasi en els aspectes matemàtics. 2. - Conèixer el contingut matemàtic curricular dels 0 als 3 anys i dels 3 als 6 anys: lògica i nombre. 3. - Conèixer les formes d'organització del treball matemàtic dels 0 als 6 anys. 4. - Dissenyar situacions d'aprenentatge matemàtic per a infants de 0 a 3 anys.
Resum: This course is meant to be done once all the basic training has been passed. This course is about specific didactics in mathematics, and is done simultaneously with other specific didactics courses. The main themes of the course are the knowledge of the mathematics curriculum in early childhood education, the main specific mathematical contents: logics and numbers, with special emphasis on the zero to three year old period. The 4th year subject "Mathematical Practice in the Early Childhood Education Classrooms" has to be understood as the natural continuation of this course. Once all compulsory subjects of didactics in mathematics are passed, one has the possibility to enrol, in the very last semester of the degree, the subject entitled "Mathematical Games and Activities in Early Childhood Education". Objectives of the course: 1. - To be familiar with the main topics of the curriculum in early age education in the period from zero to six years old, with special emphasis in mathematics. 2. - To be familiar with the mathematical contents of the curriculum in the periods from zero to three and from three to six years old: logics and numbers. 3. - To be familiar with the ways to engage mathematical activities from zero to six years old. 4. - To design situations of mathematical learning in the period from zero to three years old. 1.
Resum: Esta asignatura está pensada para llevarse a cabo cuando los alumnos ya hayan cursado toda la formación básica. Es una asignatura enfocada en una didáctica específica y se imparte simultáneamente con otras didácticas específicas. En ella, se desarrolla el conocimiento del currículo matemático de educación infantil, empezando por los marcos legales; siguiendo con bloques de contenidos principales: lógica y número; dando especial énfasis en el contenido y la didáctica de cero a tres años. Esta asignatura tiene su continuación natural, en el cuarto curso, en la asignatura "La práctica matemática en el aula de infantil". El estudiante que haya superado las dos asignaturas obligatorias de didáctica de las matemáticas tiene la posibilidad de cursar, en el último semestre de la carrera, la asignatura optativa "Juego y actividad matemática en la educación infantil" Objetivos: 1. - Conocer los rasgos fundamentales del currículo de cero a seis años, haciendo énfasis en los aspectos matemáticos. 2. - Conocer el contenido matemático curricular de los 0 a los 3 años y de 3 a 6 años: lógica y número. 3. - Conocer formas de organización del trabajo matemático de los 0 a los 6 años. 4. - Diseñar situaciones de aprendizaje matemático per niños de 0 a 3 años.
Llengua: Català



Català
5 p, 80.9 KB

Anglès
5 p, 83.0 KB

Castellà
5 p, 79.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir