Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161809
La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987]
Prat Moratonas, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Mathematical Practice in the Early Childhood Education Classrooms
Títol variant: La práctica matemática en el aula de educación infantil
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: "La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. Se centra en el coneixement, l'anàlisi i el disseny de situacions educatives per l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació infantil, amb un èmfasi especial al parvulari i recuperant el que s'havia après de l'escola bressol. És per això que des de l'assignatura: La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil, es vol incidir en la capacitat de relacionar i integrar els coneixements que els estudiants estan adquirint a vàries assignatures i obtenir així una visió globalitzadora i interdisciplinària de la docència en les primeres edats. Objectius formatius: 1. Analitzar situacions didàctiques segons els paràmetres de la teoria i del currículum per fer-ne un diagnòstic sobre la seva pertinença i adequació. 2. Conèixer el contingut matemàtic curricular dels 0 als 6 anys: geometria, mesura i anàlisi de dades. 3. Conèixer i ser capaç d'analitzar situacions didàctiques interdisciplinàries, identificant els continguts matemàtics i els d'altres àrees que s'hi treballen. 4. Dissenyar situacions didàctiques d'ensenyament i aprenentatge matemàtic per a infants de 3 a 8 anys.
Resum: "Mathematical practice in the childhood classroom" is the natural continuation of the subject "Mathematics at the childhood education curriculum" done the previous year. The new course develops practical knowledge and the application of childhood mathematical curriculum. It focuses on knowledge, analysis and design of educational situations for teaching and learning mathematics in early childhood education, with special emphasis on kindergarten and recovering what had been learned from the stage 0-3. That is why from the subject: Mathematical practice in the childhood classroom, it is very important to stress in the ability to link and integrate the knowledge the students are acquiring in different subjects to obtain a global and interdisciplinary vision of teaching in the early ages. Educational objectives: 1. Analyze the teaching situations according to the parameters of the theory and curriculum to make a diagnosis on their membership and adequacy. 2. Knowing the curricular mathematical content from 0 to 6 years: geometry, measurement and data analysis. 3. Know and be able to analyze interdisciplinary teaching situations, identifying the mathematical content and the content of other areas that work. 4. Design didactic teaching situations and mathematical learning for children 3 to 8 years.
Resum: "La práctica matemática en el aula de infantil" es la continuación natural de la asignatura "Las matemáticas en el currículo de infantil" realizada el curso anterior. La nueva asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo matemático de infantil. Se centra en el conocimiento, el análisis y el diseño de situaciones educativas para la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas en la educación infantil, con especial énfasis en el parvulario y recuperando lo que se había aprendido de la etapa 0-3. Es por ello que desde la asignatura: La práctica matemática en el aula de infantil, se quiere incidir en la capacidad de relacionar e integrar los conocimientos que los estudiantes están adquiriendo en varias asignaturas y obtener así una visión globalizadora e interdisciplinar de la docencia en las primeras edades. Objetivos formativos: 1. Analizar situaciones didácticas según los parámetros de la teoría y del currículo para hacer un diagnóstico sobre su pertenencia y adecuación. 2. Conocer el contenido matemático curricular de los 0 a los 6 años: geometría, medida y análisis de datos. 3. Conocer y ser capaz de analizar situaciones didácticas interdisciplinares, identificando los contenidos matemáticos y los contenidos de otras áreas que se trabajan. 4. Diseñar situaciones didácticas de enseñanza y aprendizaje matemático para niños de 3 a 8 años.
Llengua: Català



Català
5 p, 79.4 KB

Anglès
5 p, 83.8 KB

Castellà
5 p, 80.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir