Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/161820
Democràcia i participació social [101666]
García Gracia, Maribel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Social Democracy and Participation
Títol variant: Democracia y participación social
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació social [827]
Titulació: Educació social [2500260]
Resum: L'assignatura vol aportar a la titulació d'Educació Social, i més específicament a la menció d'educació sociocomunitària, una visió sobre la democràcia i la participació social que sigui útil per al treball socioeducatiu en els seus diversos àmbits i contextos territorials i institucionals. Des del punt de vista conceptual, partirem d'una comprensió de la democràcia que vagi més enllà dels aspectes formals i institucionals de la mateixa (Democràcia entesa com a conjunt de procediments i Institucions vinculades al poder de l'Estat) i que incorpori les seva dimensió social (¿Què és i com es construeix una societat democràtica? ¿Quina relació hi ha entre democràcia i societat civil, entre democràcia i ciutadania, i entre democràcia i desigualtats socials?, ¿És pot parlar d'una economia democràtica?, etc. ); tot vinculant l'anàlisi de la democràcia i el de l'estructura social (processos de l'estat, del mercat i de la societat civil). Posarem l'èmfasi en l'anàlisi de la participació social com a una pràctica educativa amb potencialitat transformadora dels contextos socials (condicions de vida, barris i entorns residencials, projectes socioeducatius, etc. ) i en el coneixement de estratègies, mètodes, tècniques i dispositius (bones pràctiques) que permetin fomentar la participació de la ciutadania en diversos contextos socials.
Resum: The course aims to offer a degree in Social Education, and specifically mention Socio-education, a vision of democracy and so.
Resum: La asignatura quiere aportar a la titulación de Educación Social, y más específicamente a la mención de educación sociocomunitaria, una visión sobre la democracia y la participación social que sea útil para el trabajo socioeducativo en sus diversos ámbitos y contextos territoriales e institucionales. Desde el punto de vista conceptual, partiremos de una comprensión de la democracia que vaya más allá de los aspectos formales e institucionales de la misma (Democracia entendida como conjunto de procedimientos e instituciones vinculadas al poder del Estado) y que incorpore las su dimensión social (¿Qué es y cómo se construye una sociedad democrática? ¿Qué relación existe entre democracia y sociedad civil, entre democracia y ciudadanía, y entre democracia y desigualdades sociales ?, ¿se puede hablar de una economía democrática ?, etc. . ); vinculando el análisis de la democracia y el de la estructura social (procesos del estado, del mercado y de la sociedad civil). Pondremos el énfasis en el análisis de la participación social como una práctica educativa con potencialidad transformadora de los contextos sociales (condiciones de vida, barrios y entornos residenciales, proyectos socioeducativos, etc. ) y en el conocimiento de estrategias, métodos, técnicas y dispositivos (buenas prácticas) que permitan fomentar la participación de la ciudadanía en diversos contextos sociale.
Llengua: Català



Català
7 p, 88.6 KB

Anglès
8 p, 88.8 KB

Castellà
7 p, 87.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir