Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/162012
Processos educatius i aprenentatge (0-6 anys) [102023]
Martínez Capón, Inés
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Educational Processes and Learning (0-6 years)
Títol variant: Procesos educativos y aprendizaje (0-6 años)
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: L'assignatura contribueix a comprendre els processos educatius i d'aprenentatge en la primera infància (0-6anys), considerant l'infant en la seva globalitat i sent la interacció i la comunicació social un factor determinant per al seu desenvolupament i aprenentatge. L'assignatura aprofundeix i amplia els continguts desenvolupats durant el primer curs del Grau d'Educació Infantil en l'assignatura Desenvolupament de la personalitat (0-6 anys). Els objectius formatius bàsics són: Conèixer els processos educatius i d'aprenentatge en el període 0-6 anys en el context familiar, escolar i social. Comprendre i analitzar críticament la funció, les possibilitats i els límits de l'educació i l'aprenentatge en la societat actual així com les competències fonamentals dels agents educatius en l'etapa 0-6 anys. Conèixer la identitat educativa de l'etapa (0-6 anys) per a poder promoure l'adquisició d'hàbits en relació a l'autonomia, la llibertat, la curiositat, l'observació, l'experimentació, la imitació, l'acceptació de normes i límits, el joc simbòlic i heurístic, des de la família, l'escola i altres serveis d'atenció a la primera infància. Analitzar la dimensió psicopedagògica de la interacció entre iguals i adults des d'una perspectiva globalitzadora i integradora on l'Infant és el protagonista dels seus aprenentatges construint els seus propis coneixements a partir de la interacció social. 1.
Resum: The course aims to contribute towards an understanding of the teaching and learning processes in children from 0-6 and a consideration of the child as a whole, and to stress the importance of interaction and social comunication as key factors in their learning and development. The course explores in greater depth the context worked on during the first year of the Personality Development course. The basic learning objectives are: -To understand the educational and learning processes for these children in the family, school and social contexts -To understand and be able to critically analyse the function, possibilities and limitations of education and learning in contemporary society, as well as the basic skills needed by educators of this age group. -To understand the educational identity of this stage in the child's development in order to promote the adquisition of habits with regard to autonomy, liberty, curiosity, observation, experimentation, immitation, acceptation of rules and limits, and symbolic and heuristic play, within the context of the family, school, or other services which attend to this age group. -To analyse the psychopedagogical dimension of the interaction with peers and adults from an integrated and holistic perspective in which the child plays the lead role in its learning, constructing its own knowledge from social interaction. 1 To achieve these goals observations and interviews will be conducted in order to be able to analyse various aspects of the educational process, the activities in which they participate, and the interactions which occur.
Resum: La asignatura contribuye a comprender los procesos educativos y de aprendizaje en la primera infancia (0-6anys), considerando al niño/a en su globalidad y siendo la interacción y la comunicación social un factor determinante para su desarrollo y aprendizaje. La asignatura profundiza y amplia los contenidos desarrollados durante el primer curso del grado de Educación Infantil en la asignatura Desarrollo de la personalidad (0-6 años). Los objetivos formativos básicos son: Conocer los procesos educativos y de aprendizaje en el periodo 0-6 años en el contexto familiar, escolar y social. Comprender y actualizar críticamente la función, las posibilidades y los límites de la educación y el aprendizaje en la sociedad actual, así como las competencias fundamentales de los agentes educativos en la etapa 0-6 años. Conocer la identidad educativa de la etapa (0-6 años) para poder promover la adquisición de hábitos en relación a la autonomía, la libertad, la curiosidad, la observación, la experimentación, la imitación, la aceptación de normas y límites, el juego simbólico y heurístico, desde la familia, la escuela y los otros servicios de atención a la primera infancia. Analizar la dimensión psicopedagógica de la interacción entre iguales y adultos desde una perspectiva globalizadora y integradora donde el niño/a es el protagonista de sus aprendizajes construyendo sus propios conocimientos a partir de la interacción social. 1.
Llengua: Català



Català
6 p, 86.6 KB

Anglès
6 p, 83.0 KB

Castellà
7 p, 86.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir