Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/162070
Comunicació Comercial [102357]
Alarcon del Amo, Maria del Carmen
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa

Títol variant: Comunicación Comercial
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Administració i Direcció d'Empreses [950]
Titulació: Administració i Direcció d'Empreses (anglès) [2501572]
Resum: Comunicació Comercial és una assignatura optativa de 6 crèdits ECTS dins els estudis del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses. L'objectiu principal de l'assignatura de Comunicació Comercial és proporcionar a l'alumne una visió molt més profunda i especialitzada d'una de les principals tasques del màrqueting: la comunicació comercial. En aquest sentit, es pretén transmetre a l'estudiant el sentit i finalitat de la política de comunicació comercial de l'empresa com a instrument que s'emmarca en l'estratègia de màrqueting, i aquesta dins de l'empresa. Per a això, es proporciona a l'alumne una visió el més àmplia possible de les diverses eines i tècniques de què disposa l'empresa per comunicar-se amb els seus diferents públics, amb l'objectiu de posar de manifest tant les dificultats i complexitats, com la riquesa i amplitud , de les possibilitats de comunicació que poden desenvolupar els alumnes. Els objectius més concrets són: Comprendre el paper que juga la comunicació dins de la gestió corporativa i la gestió del màrqueting. Comprendre la importància de la comunicació integrada de màrqueting. Entendre el procés de comunicació comercial i conèixer les diferents eines de comunicació de què disposen les empreses, on i offline, i la necessitat de coordinar-les i integrar-les adequadament per aconseguir beneficis sinèrgics. Conèixer la seqüència de decisió lògica i adequada en el procés de planificació dela comunicació de l'empresa. Saber establir objectius i assignar pressupost per al mix d'activitats de comunicació de màrqueting, així com per a cadascunad'elles. Aprendre a valorar la rellevància del context quan han d'adoptar decisions sobre comunicació comercial, així com conèixer com els atributs relacionats amb el receptor, el missatge, el mitjà i el remitent interactuen per produir efectes. Conèixer, entendre i dominar les principals tècniques i instruments generals utilitzats en la comunicació comercial, posant èmfasi en un enfocament integrador al respecte. Conèixer les noves eines de comunicació social i la seva utilització dins de l'estratègia de comunicació. Ser capaç de seleccionar i utilitzar les eines apropiades per a la resolució de problemes específics de comunicació comercial. Saber dissenyar un pla de comunicació integrada de màrqueting i controlar els seus resultats, així com 1 Saber dissenyar un pla de comunicació integrada de màrqueting i controlar els seus resultats, així com identificar i resoldre adequadament els possibles dilemes ètics. Saber dissenyar un pla de comunicació en mitjans socials (Social Media Pla).
Resum: Comunicación Comercial es una asignatura optativa de 6 créditos ECTS dentro de los estudios de Grado de Administración y Dirección de Empresas. El objetivo principal de la asignatura de Comunicación Comercial es proporcionar al alumno una visión mucho más profunda y especializada de una de las principales tareas del marketing: la comunicación comercial. En este sentido, se pretende transmitir al estudiante el sentido y finalidad de la política de comunicación comercial de la empresa como instrumento que se enmarca en la estrategia de marketing, y ésta dentro de la empresa. Para ello, se proporciona al alumno una visión lo más amplia posible de las diversas herramientas y técnicas de las que dispone la empresa para comunicarse con sus diferentes públicos, con el objetivo de poner de manifiesto tanto las dificultades y complejidades, como la riqueza y amplitud, de las posibilidades de comunicación que pueden desarrollarse Los objetivos más concretos son: Comprender el papel que juega la comunicación dentro de la gestión corporativa y la gestión del marketing. Comprender la importancia de la comunicación integrada de marketing. Entender el proceso de comunicación comercial y conocer las diferentes herramientas de comunicación de que disponen las empresas, on y off line, y la necesidad de coordinarlas e integrarlas adecuadamente para conseguir beneficios sinérgicos. Conocer la secuencia de decisión lógica y adecuada en el proceso de planificación de la comunicación de la empresa. Saber establecer objetivos y asignar presupuesto para el mix de actividades de comunicaciónde marketing, así como para cada una de ellas. Aprender a valorar la relevancia del contexto cuando han de adoptarse decisiones sobre comunicación comercial, a la vez que conocer cómo los atributos relacionados con el receptor, el mensaje, el medio y el remitente interactúan para producir efectos. Conocer, entender y manejar las principales técnicas e instrumentos generales utilizados en la comunicación comercial, poniendo énfasis en un enfoque integrador al respecto. Conocer las nuevas herramientas de comunicación social y su utilización dentro de la estrategia de comunicación. Ser capaz de seleccionar y utilizar las herramientas apropiadas para la resolución de problemas 1 Ser capaz de seleccionar y utilizar las herramientas apropiadas para la resolución de problemas específicos de comunicación comercial. Saber diseñar un plan de comunicación integrada de marketing y controlar sus resultados, así como identificar y resolver adecuadamente los posibles dilemas éticos. Saber diseñar un de comunicación en medios sociales (Social Media Plan).
Llengua: Català



Català
8 p, 97.1 KB

Castellà
8 p, 96.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir