Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/162094
Context social i gestió escolar [102007]
García Gracia, Maribel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Social Context and School Management
Títol variant: Contexto social y gestión escolar
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Educació Infantil [847]
Titulació: Educació Infantil [2500797]
Resum: L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. Igualment, pretén donar una perspectiva global sobre el funcionament dels centres educatius. Està impartida per professorat de les àrees de Sociologia i Didàctica i Organització Educativa. El seu disseny i ubicació al Pla d'Estudis permet que estigui perfectament complementada amb l'assignatura Practicum I, i amb alguns dels temes treballats a l'assignatura Contextos Educatius. Objectius: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es produeixen en el si de l'escola. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Conèixer les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc. ) sobre l'educació i l'escola. 4. Comprendre els factors de desigualtat social i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar les variables que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar. 1 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espacials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar.
Resum: The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. Also provides an overall perspective on the functioning of schools. It is taught by teachers in Sociology and Education and Educational Organisation. The design and location Curriculum allows is perfectly complemented by the subject Practicum I and some of the issues addressed in the course Educational Contexts. Objectives: 1. Analyze the relationship between the school and the social environment and social relationships that occur within the school. 2. Apply the sociological analysis of the educational and social purposes. 3. Get social functions for the school and the effects of changes (social, cultural, demographic, etc. ) on education and school. 4. Understand the factors of social inequality and its effects on education and school performance. 5. Identify the variables that make up a school and their interrelationship. 6. Understand the relationships between the different approaches and institutional dynamics between schools. 7. Understand the organizational structure of the school. 1 7. Understand the organizational structure of the school. 8. Analyze the main governing bodies, participation and support of schools. 9. Analyze the determining spatial and temporal materials that influence the educational activity and its management. 10. Comprendre the importance of relations within the educational community to ensure coexistence and achieve the objectives of school organization.
Resum: La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. Igualmente, pretende dar una perspectiva global sobre el funcionamiento de los centros educativos. Está impartida por profesorado de las áreas de Sociología y Didáctica y Organización Educativa. Su diseño y ubicación en el Plan de Estudios permite que esté perfectamente complementada con la asignatura Practicum I, y con algunos de los temas trabajados en la asignatura Contextos Educativos. Objetivos: 1. Analizar la relación entre el entorno social y escolar y las relaciones sociales que se producen en el seno de la escuela. 2. Aplicar la perspectiva sociológica en el análisis de la realidad educativa y de los diferentes contextos sociales. 3. Conocer las funciones sociales de la institución escolar y los efectos de los cambios (sociales, culturales, demográficos, etc. ) sobre la educación y la escuela. 4. Comprender los factores de desigualdad social y sus efectos sobre la educación y el rendimiento escolar. 5. Identificar las variables que configuran un centro educativo y su interrelación. 1 6. Comprender las relaciones entre los diferentes planteamientos institucionales de centro y la dinámica escolar. 7. Comprender la estructura organizativa de la escuela. 8. Analizar los principales órganos de gobierno, participación y apoyo de los centros educativos. 9. Analizar los condicionantes espaciales, temporales y materiales que influyen en la actividad educativa y su gestión. 10. Comprender la importancia de las relaciones en el seno de la comunidad educativa para asegurar la convivencia y alcanzar los objetivos de la organización escolar.
Llengua: Català



Català
6 p, 87.1 KB

Anglès
6 p, 81.5 KB

Castellà
6 p, 84.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-07-15, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir