Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163112
L’ús de les metàfores en el discurs educatiu.
Real i Canut, Manel
Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Data: 2016
Descripció: 16 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Sociologia [819]
Titulació: Sociologia [2500262]
Resum: Aquest treball té com a objectiu l’observació de com els marcs mentals per mitjà dels quals els individus interpretem i participem en la realitat estan estructurats metafòricament. Per mitjà d’entrevistes a diferents professors de dues escoles s’han trobat els següents resultats: en primer lloc, l’existència en els discursos de tres metàfores sobre l’educació; “l’educació és un camí”, “l’educació és un jardí” i “l’educació és un sistema”. En segon lloc, que aquells que es defineixen sota una mateixa metàfora presenten unes mateixes percepcions i participacions sobre la resta de dimensions. Finalment, l’existència de paradoxes en el discurs importants per a l’anàlisi.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Metàfora ; Sociologia de l'educació ; Epistemologia ; Metàfores ; Educació



Pòster
1 p, 250.3 KB

TFG
16 p, 694.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2016-07-22, darrera modificació el 2016-09-09



   Favorit i Compartir