Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163473
Universo Gamer en España : ¿qué se necesita para triunfar?
Gómez Frias, Elsa
Niqui Espinosa, Jacint, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Univers Gamer a Espanya : què es necessita per triomfar?
Títol variant: Gamer Universe in Spain : what do you need to succeed?
Data: 2016
Descripció: 155 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]
Titulació: Comunicació Audiovisual [2501928]
Resum: Al 2005 va néixer la plataforma de vídeo digital YouTube i des de llavors, aquest fenomen ha crescut de tal manera que l’usuari ara té la llibertat de crear el contingut audiovisual que vulgui. Dins d’aquest esquema, han aparegut els gamers, usuaris que han aconseguit atraure a milions de subscriptors simplement gravant-se mentre juguen a videojocs. Mitjançant un repàs a les característiques de la plataforma i un anàlisi del contingut de tres dels gamers nacionals amb més subscriptors, aquesta investigació pretén desxifrar els trets audiovisuals que fan que aquest contingut s’hagi convertit en un fenomen de masses.
Resum: En 2005 nació la plataforma de vídeo digital YouTube y desde entonces, este fenómeno ha crecido de tal manera que el usuario ahora tiene la libertad de crear el contenido audiovisual que le plazca. Dentro de este esquema, han aparecido los gamers, usuarios que han conseguido atraer a millones de suscriptores simplemente grabándose mientras juegan a videojuegos. Mediante un repaso a las características de la plataforma y un análisis del contenido de tres de los gamers nacionales con más suscriptores, esta investigación pretende descifrar los rasgos audiovisuales que hacen que este contenido se haya convertido en un fenómeno de masas.
Resum: In 2005 the digital video platform known as YouTube was born and since then, this phenomenon has grown in a way that has given users enough freedom to create any audio-visual content they want. In this scheme gamers have emerged. These users are known for gathering millions of subscribers by just recording themselves while playing video games. Through a revision of the platform characteristics and a content analysis of the videos uploaded by three of the most followed gamers in Spain; this research aims to decipher the audio-visual traits that made this content a mass phenomenon.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Youtuber ; Prosumer ; Gamer ; Gameplay ; Web 2.0 ; Videojocs YouTube



155 p, 9.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2016-08-03, darrera modificació el 2016-10-11



   Favorit i Compartir