Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163518
Cultura i educació: cap a una aproximació integral
Barbieri, Nicolás (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Cultura y educación: hacia una aproximación integral
Títol variant: Culture and education: towards a comprehensive approach
Publicació: Consell Nacional de la Cultura i de les Arts 2015
Resum: La relació entre cultura i educació ha estat tan reclamada com complexa a l’hora de desenvolupar polítiques públiques coherents i sostingudes. L’objectiu d’aquest text és, doncs, contribuir a la construcció d’una mirada integral sobre el vincle entre aquests dos àmbits, a partir d’una aproximació també integral tant de les polítiques culturals com de les polítiques educatives. Sense deixar de banda la perspectiva tradicional amb la qual s’ha abordat el lligam entre cultura i educació, volem aprofitar aquesta oportunitat per ampliar el debat i identificar elements rellevants no sempre prou considerats. Després de presentar el marc a partir del qual abordem aquesta complexa relació, descriurem la situació a Catalunya i acabarem amb algunes propostes per debatre i concretar futures línies de treball.
Resum: La relación entre cultura y educación ha sido tan reclamada como compleja a la hora de desarrollar políticas públicas coherentes y sostenidas. El objetivo de este texto es, pues, contribuir a la construcción de una mirada integral sobre el vínculo entre estos dos ámbitos, a partir de una aproximación también integral tanto de las políticas culturales como de las políticas educativas. Sin dejar de lado la perspectiva tradicional con la que se ha abordado el vínculo entre cultura y educación, queremos aprovechar esta oportunidad para ampliar el debate e identificar elementos relevantes no siempre suficientemente considerados. Tras presentar el marco a partir del que abordamos esta compleja relación, describiremos la situación en Cataluña y acabaremos con algunas propuestas para debatir y concretar futuras líneas de trabajo.
Resum: Developing coherent and sustained public policies that take into account the relationship between culture and education is a complex task. The aim of this text is to contribute to the construction of a broad perspective on the relationship between these two areas based on a comprehensive approach to cultural policies and educational policies. Without ignoring the traditional approach to the relationship between education and culture, we take this opportunity to extend the debate and to identify aspects that have not always received sufficient attention. After presenting the framework of analysis, we will describe the situation in Catalonia and end with some proposals for discussing and establishing future lines of work.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, castellà i anglès
Document: bookPart
Matèria: Cultura ; Educació ; Política pública
Publicat a: Estat de la cultura i de les arts 2015, 2015, p. 33-39



Català
7 p, 630.1 KB

Español
7 p, 630.1 KB

Anglès
7 p, 781.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2016-08-24, darrera modificació el 2016-08-31



   Favorit i Compartir