Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163778
Intervenció i Assessorament Psicopedagògics a l'Educació Infantil i Primària [42976]
Iglesias Vidal, Edgar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Psychopedagogic Intervention and Assessment in Pre-School and Primary Education
Títol variant: Intervención y Asesoramiento Psicopedagógicos en Educación Infantil y Primaria
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Psicopedagogia [1168]
Titulació: Psicopedagogia [4313754]
Resum: La intervenció psicopedagògica en educació infantil i educació primària parteix de la concepció que els principis reguladors del procés ensenyament-aprenentatge s'han d'adaptar específicament a les característiques i necessitats que presenten els alumnes, entesa tota l'actuació educativa en aquests nivells com preventiva. Per aquest motiu, s'han d'incorporar els mecanismes que permetin enfortir les competències bàsiques i la incorporació al món social per part dels alumnes. També és, en aquest nivells educatius, on s'hauran d'emfatitzar els processos de detecció precoç dels problemes associats a l'aprenentatge i el desenvolupament de l'alumnat, de manera que la prevenció secundària sigui eficaç. Els objectius que es plantegen són els següents: Valorar l'actuació educativa des d'un procés sistèmic. Conèixer els recursos per a la detecció precoç de problemes d'aprenentatge. Analitzar els processos d'intervenció psicopedagògica. Valorar els principis i models per a la intervenció psicopedagògica amb l'alumnat, les famílies i el currículum. Elaborar plans i programes d'intervenció psicopedagògica orientats a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge. Prendre consciència del paper que cal assumir vers la intervenció psicopedagògica en educació infantil i educació primària. Adquirir noves competències professionals per a l'atenció a la diversitat i des d'una perspectiva comunitària de l'educació.
Resum: Psycho-pedagogical intervention in pre-school and primary education is based on the conception that the regulatory principles of the teaching-learning process need to be adapted to the specific characteristics and needs of pupils. These principles must be understood in terms of all educational activities at these levels as being preventive. For this reason they must incorporate mechanisms that strengthen basic skills and promote social inclusion for pupils. At this early level of education emphasis must be given to the processes of early detection of problems associated with learning and development so that secondary prevention can be effective. Specific objectives: See and value education as a systemic process. Be familiar with the resources needed in the early detection of learning difficulties. Analyze the psycho-pedagogical processes required to intervene. Value the principles and models necessary for psycho-pedaogical intervention with students, their families and the school curriculum. Prepare plans and programs for psycho-pedagogical intervention orientated towards improving the teaching-learning process. Become aware of the role of psycho-pedagogical intervention in pre and primary school education. Acquire new professional skills to deal with diversity in education. 1.
Resum: La intervención psicopedagógica en Educación Infantil y Educación Primaria parte de la concepción de que los principios reguladores del proceso enseñanza-aprendizaje deben adaptarse específicamente a las características y necesidades que presentan los alumnos, entendiendo toda actuación educativa en estos niveles como preventiva. Por este motivo, se deben incorporar mecanismos que permitan fortalecer las competencias básicas y la incorporación al mundo social por parte de los alumnos. También es, en estos niveles educativos, donde se deberán enfatizar los procesos de detección precoz de los problemas asociados al aprendizaje y al desarrollo del alumnado, para que la prevención secundaria sea eficaz. Los objetivos que se plantean son los siguientes: Valorar la actuación educativa desde un proceso sistémico. Conocer los recursos para la detección precoz de problemas de aprendizaje. Analizar los procesos de intervención psicopedagógica. Valorar los principios y modelos para la intervención psicopedagógica con el alumnado, las familias y el currículum. Elaborar planes y programas de intervención psicopedagógica orientados a la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje. Tomar conciencia del papel que se debe asumir sobre la intervención psicopedagógica en educación infantil y educación primaria. Adquirir nuevas competencias profesionales para la atención a la diversidad y desde una perspectiva comunitaria de la educación.
Llengua: Català



Català
5 p, 76.3 KB

Anglès
5 p, 77.7 KB

Castellà
5 p, 77.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-13, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir