Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/16379
Geografia, turisme i màrqueting. Una barreja impossible o una barreja necessària?
Mundet i Cerdan, Lluís

Títol variant: Geograja, turismo y márqueting. i Una mezcia imposible o una meda necesaria?
Títol variant: Géographie, tourisme et marketing. Une mélange impossible ou bien un mélange nécessaire
Títol variant: Geography, tourism and marketing. An impossible mixture or a necessaiy mixture?
Data: 1996
Resum: El postmodernisme ha situat l'economia en una posició central dins de la nostra societat, la racionalitat del mercat ho envaeix tot. Els llocs, seguint aquesta tendència, s'han equiparat a la resta de productes i, per tant, es compren i es venen com a tals, els individus s'identifiquen més aviat com a consumidors que com a ciutadans, i el consumisme apareix com una activitat central dins de la nostra societat. Tot això explicaria el predomini dels estudis de mercat i la introducció del màrqueting dins del món del turisme. Si considerem que el turisme és una experiència eminentment geogràfica, des de la geografia del turisme es fa imprescindible l'aprehensió i l'assimilació de les eines i els principis del màrqueting, perquè el geògraf és la persona més capacitada per aplicar els instruments del màrqueting a una geografia del turisme que persegueixi un desenvolupament sostenible del fenomen turístic.
Resum: El postmodernismo ha situado la economía en una posición central dentro de nuestra sociedad, la racionalidad del mercado lo invade todo. Los lugares, siguiendo esta tendencia, se han equiparado al resto de productos y, por tanto, se compran y se venden como tales, los individuos se identifican antes como consumidores que como ciudadanos, apareciendo el consumismo como una actividad central dentro de nuestra sociedad. Todo esto explicaria el predominio de los estudios de mercado y la introducción del márqueting dentro del mundo del turismo. Si consideramos que el turismo es una experiencia principalmente geográfica, des de la geografia del turismo se hace imprescindible la aprehensión y la asimilación de los instrumentos y los principios del márqueting, porque el geógrafo es la persona más capacitada para aplicar los instrumentos del márqueting a una geografia del turismo que persiga,un desarrollo sostenible del fenómeno turística.
Resum: Le postmodernisme, a entraîné le positionnement de l'économie au beau milieu de notre société, la rationalité du marché a tout envahi. D'où il suit que les endroits, se sont alignés aux restants produits, de sorte qu'ils sont achetés et vendus comme tels. Les gens s'identifient eux mêmes non comme des citoyens mais plutôt comme des consommateurs, par conséquent la consommation est devenue l'activité principale dans la société de nos jours. Tout cela peut, en quelque sorte, expliquer le rôle préponderant des études de marché et l'introduction du marketing dans le domaine du tourisme. Si l'on considère le tourisme comme une expérience notamment géographique, vis-à-vis de la géographie du tourisme est essentielle l'appréhension et l'assimilation des outils et des principes du marketing, puisque le géographe est la personne la plus capable de mettre en oeuvre les instruments du marketing sur une géographie du tourisme en vue d'un développement soutenu du phénomène touristique.
Resum: The economy has acquired a central position within our society in postmodernism. Market rationality invades everywhere. As a result, places have been commoditized in such a way that they are bought and sold like any other commodity. People are identified more as consumers than as citizens, and consumption has become a central activity in our society. Taken together, these factors explain the predominance of market studies and the introduction of marketing in the world of tourism. If tourism is considered a highly geographical experience, then the understanding and assimilation of the principles of marketing and of its tools are essential within the framework of the geography of tourism, because a geographer is the most suitable person to apply marketing instruments to a geography of tourism which emphasises the sustainable development of tourism.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Geografia del turisme ; Màrqueting ; Consumisme ; Geografia del turismo ; Márqueting ; Consumismo ; Géographie du tourisme ; Marketing ; Consommation ; Geography of tourism ; Consumption
Publicat a: Documents d'anàlisi geogràfica, N. 29 (1996) p. 71-86, ISSN 0212-1573

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/41758


14 p, 464.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Documents d'anàlisi geogràfica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-03-20, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir