Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163807
Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222]
Escobar Urmeneta, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Language Skills and Curricular Learning: Research Contributions
Títol variant: Habilidades Lingüísticas y Aprendizajes Curriculares: Los Aportes de la Investigación
Data: 2016-17
Titulació: Recerca en educació [4313815]
Resum: Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. S'hi presentaran les línies d'investigació pluridisciplinars que posen de relleu, d'una banda, com l'apropiació dels discursos disciplinaris forma part de l'aprenentatge de les mateixes disciplines i de l'elaboració dels conceptes en què es fonamenten, i d'altra banda , com les llengües -primeres, segones, estrangeres- s'ensenyen i s'aprenen a través del seu ús en les situacions escolars i acadèmiques. Durant el mòdul, els estudiants tindran l'oportunitat de: a) Familiaritzar-se amb línies i exemples de recerca que des de diferents tradicions epistemològiques indaguen en les relacions que es donen entre l'aprenentatge de continguts curriculars i l'apropiació d'una llengua --primera, segona o estrangera- en entorn escolar. b) Fer una pràctica investigadora i participar en un petit estudi sobre la gestió o el desenvolupament de la llengua oral i/o llengua escrita en un àrea del currículum. c) Rebre i donar feedback crític sobre decisions investigadores pròpies i dels companys.
Resum: Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. Se presentarán líneas de investigación pluridisciplinares que ponen de relieve, por un lado, cómo la apropiación de los discursos disciplinarios forma parte del aprendizaje de las mismas disciplinas y de la elaboración de los conceptos en que se fundamentan, y por otra parte, cómo las lenguas -primeras, segundas, extranjeras- se enseñan y aprenden a través de su uso en contextos escolares y académicos. Durante el módulo, los estudiantes tendrán la oportunidad de: a) Familiarizarse con líneas y ejemplos de investigación que desde diferentes tradiciones epistemológicas indagan en las relaciones que se dan entre el aprendizaje de contenidos curriculares y la apropiación de una lengua -primera, segunda o extranjera- en entorno escolar. b) Hacer una práctica investigadora y participar en un pequeño estudio sobre la gestión o el desarrollo de la lengua oral y / o lengua escrita en un área del currículo. c) Recibir y dar feedback crítico sobre decisiones investigadoras propias y de los compañeros.
Llengua: Català



Català
7 p, 89.3 KB

Anglès
Versió reduïda
1 p, 56.7 KB

Castellà
7 p, 89.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-13, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir