Pràctiques Externes [42973]
Sanahuja Gavaldà, José María
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: External Work Experience
Títol variant: Prácticas Externas
Data: 2016-17
Resum: L'estructura del mòdul és comuna als dos itineraris, encara que el seu contingut i desenvolupament està relacionat tant amb els mòduls comuns com amb els mòduls específics corresponent al seu itinerari. El mòdul de pràcticum té dues parts diferenciades però complementàries. El treball que l'estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir un contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa en gran part en un centre educatiu. En primer lloc, l'estudiant haurà de conèixer la realitat d'un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques. En segona instància haurà d'integrar-se en un context determinat per tal de realitzar activitats d'intervenció tant acompanyada com autònoma. En conjunt, la seva feina, tant en les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l'ajuda del tutor de la universitat, del coordinador de pràctiques del centre i del tutor del centre. Seria convenient la realització de les pràctiques en un centre educatiu d'ensenyament secundari o en un equip d'assessorament psicopedagògic pels estudiants procedents del itinerari d'educació formal.
Resum: The structure of the module is common to both itineraries so its content and development are related to both the common and specific modules corresponding to their itinerary. The practical module has two distinct but complementary parts. The work that the student carries out throughout the module must connect with the reality of the profession and for this reason much of the work is developed, to a large extent, in an educational center (school). Firstly, the candidate must get to know the reality of a school, its functions, structure and organization; the candidate must also integrate him/herself into the life and activities of the school. Secondly, the candidate will have to participate within a determined context in order to carry out group work and individual activities they prepare for their students. The work candidates do both in the theoretical and practical stages must enable them to implement the skills necessary for their professional development with the help of their tutors and practical coordinators. It would be advisable for candidates to do their practical sessions at a secondary school or in a team of psycho-pedagogical counsellors (for those students who come from the itinerary of formal education).
Resum: La estructura del módulo es común a los dos itinerarios, aunque su contenido y desarrollo está relacionado tanto con los módulos comunes como con los módulos específicos correspondiendo a su itinerario. El módulo de pràcticum tiene dos partes diferenciadas pero complementarias. El trabajo que el estudiante realizará a lo largo del módulo tiene que servirle para tener un contacto con la realidad de la profesión, y por este motivo se desarrolla en gran parte en un centro educativo. En primer lugar, el estudiante tendrá que conocer la realidad de un centro educativo, sus funciones, estructura y organización, así como integrarse en la vida y las actividades del centro de prácticas. En segunda instancia tendrá que integrarse en un contexto determinado para realizar actividades de intervención tanto acompañada como autónoma. En conjunto, su trabajo, tanto en las fases de preparación a la universidad como en su estancia en un centro, le tiene que permitir poner en práctica las competencias necesarias para su desarrollo profesional, con la ayuda del tutor de la universidad, del coordinador de prácticas del centro y del tutor del centro. Sería conveniente la realización de las prácticas en un centro educativo de enseñanza secundaria o en un equipo de asesoramiento psicopedagógico por los estudiantes procedentes del itinerario de educación formal.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Psicopedagogia [4313754]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Psicopedagogia [1168]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
4 p, 72.3 KB

Anglès
4 p, 74.4 KB

Castellà
4 p, 71.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2016-09-13, darrera modificació el 2023-01-29



   Favorit i Compartir