Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/163844
Ment [42532]
Dellunde Clavé, María Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Títol variant: Mind
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Reptes de la Filosofia Contemporània [1127]
Titulació: Reptes de la Filosofia Contemporània [4313410]
Resum: Aquest curs està dirigit a estudiants que volen conèixer els debats filosòfics actuals i centrals sobre la racionalitat i sobre la naturalesa de la ment. La primera part del curs (classes 1-5) és una introducció a les teories de la racionalitat. Aquestes teories ens ha de proveir d'eines per a una sèrie de tasques importants: Volem evitar la irracionalitat, o apuntar a justificar les nostres creences i decisions per als estàndards de raonament adequat. Volem ser clars sobre si les raons de les nostres creences i accions són vàlides o raonables. Es plantejaran qüestions fonamentals en les interfícies entre la filosofia i la ciència: Què volem dir quan diem que alguna cosa, o algú, és racional? Com s'ha de desenvolupar una teoria normativa de la racionalitat? Quins són els seus pressupostos, les seves possibilitats i límits? A més, ¿quina és la racionalitat (en tot cas)? Podem esperar a arribar a una comprensió naturalista, científica de la mateixa? I com no podia tal teoria reflectir l'exigència que la teoria també ha de ser normativa? En les respostes a aquestes preguntes, diferents pensadors han introduït una varietat desconcertant de distincions - com concepte de racionalitat teòric enfront de pràctic, instrumental enfront de la no-instrumental, individual enfront de col·lectiva, formal enfront de "content-based" o "optimizing" enront de "bounded". El curs presenta un estudi dels debats clàssics i dels actuals. Per a això, el curs tracta sobre dos temes principals: (I) La filosofia i la psicologia de la racionalitat epistèmica i la irracionalitat; (II) la naturalesa i la normativitat de la racionalitat. La segona part (classes 6-10) és una introducció al programa interdisciplinari de les ciències cognitives i al present debat filosòfic sobre la caracterització de la ment i / o de la consciència. Finalment, discutirem el paper de la lògica i la filosofia en la intel·ligència artificial. No és un requisit previ d'aquest mòdul estar familiaritzats amb la informàtica i la intel·ligència artificial.
Resum: This course is aimed at students who want to know present and central philosophical discussions about rationality and about the nature of mind. The first part of the course (classes 1 to 5) is an introduction to theories of rationality. These theories should provide us with tools for a number of important tasks: We want to avoid irrationality, or aim at justifying our beliefs and decisions by standards of proper reasoning. We want to be clear about whether the reasons for our beliefs and actions are valid or reasonable. But that raises fundamental questions at the interfaces between philosophy and science: What do we mean when we say that something, or someone, is rational? How should a normative theory of rationality be developed? What are its presuppositions, its potentials and limits? Also, what is rationality (if anything)? Can we hope to achieve a naturalistic, scientific understanding of it? And how could such a theory reflect the demand that the theory must also be normative? In the answers to such questions, different thinkers have introduced a bewildering variety of distinctions - such as theoretical versus practical, instrumental versus non-instrumental, individual versus collective, formal versus content-based, or optimizing versus "bounded" concepts of rationality. The course presents a survey of both classical and current debates. To do so, the course deals with two major topics: (I) The philosophy and psychology of epistemic rationality and irrationality; (II) the nature and normativity of rationality. The second part (classes 6 to 10) is an introduction to the interdisciplinary program of the cognitive sciences and the present philosophical debate about the characterization of mind and/or consciousness. Finally, we will discuss the role of logic and philosophy in artificial intelligence. It is not a prerequisite of this module being familiar with computer science and artificial intelligence.
Llengua: Català



Català
4 p, 74.5 KB

Anglès
4 p, 73.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-13, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir