Web of Science: 4 cites, Google Scholar: cites
Inclusion of sexual diversity in schools : teachers' conception
Souza, Elaine de Jesus
Cantera Espinosa, Leonor M. (María) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Pereira Da Silva, Joilson (Universidade Federal de Sergipe)
Santos, Claudiene

Data: 2016
Resum: The school is permeated by a variety of individuals with different sexual identities and gender distinct from the heterosexual model, but sexual diversity is not included effectively in this social instance. Therefore, this qualitative study aimed to analyze the role of educators in the inclusion of sexual diversity in schools. For this, we used the method of thematic categorical content. The results showed that teachers were not trained in initial and continuing training to deal with sexual diversity, however, they highlight the need for a collective effort to host sexual diversity in schools and suggest teaching methodologies. So is cautioned that the undergraduate urgently need to include this subject in the curriculum, so that teachers are able to promote continuous actions along with the school community, contributing significantly to the inclusion of sexual diversity.
Resum: La escuela está impregnada de una variedad de individuos con identidades sexuales y de género distintas al modelo heterosexual, sin embargo la diversidad sexual no está incluida de forma efectiva en esta instancia social. Este estudio cualitativo tuvo como objetivo analizar el papel de los educadores en la inclusión de la diversidad sexual en las escuelas. Para ello, se utilizó el método de contenido de categorías temáticas. Los resultados mostraron que los maestros no han sido capacitados en la formación inicial y continua para hacer frente a la diversidad sexual, sin embargo, ponen de relieve la necesidad de un esfuerzo colectivo para acoger la diversidad sexual en las escuelas y sugerir metodologías de enseñanza. Es por ello que se advierte de que los estudios de grado necesitan urgentemente incluir este tema en el currículum, de forma que el profesorado sea capaz de promover acciones continuas junto con la comunidad escolar, contribuyendo significativamente a la inclusión de la diversidad sexual.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: REMIE : Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 6, núm. 2 (2016) , p. 152-175, ISSN 2014-2862

DOI: 10.17583/remie.2016.2004


25 p, 427.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-09-21, darrera modificació el 2022-03-02



   Favorit i Compartir