Formació Psicopedagògica i Social [43196]
Deulofeu Piquet, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Formación Psicopedagógica y Social
Fecha: 2016-17
Resumen: El treball del mòdul ha de possibilitar: 1. Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. 2. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. 3. Comprendre i valorar els canvis socials que influeixen en l'entorn dels centres de secundària així com els fenòmens de les transicions. 4. Analitzar el paper socioeducatiu dels diversos actors educatius (alumnat, professorat i famílies). 5. Comprendre i valorar el paper de la comunicació en els processos educatius i la interacció entre iguals tot coneixent, entre d'altres, els fonaments psicopedagògics de l'aprenentatge col·laboratiu. 6. Analitzar les causes i factors que expliquen les característiques individuals i les diferències en els adolescents tot construint criteris d'actuació i actituds favorables a l'ajust de l'ajuda educativa. 7. Comprendre el funcionament dels processos d'ensenyament-aprenentatge des d'una perspectiva interaccionista, amb especial èmfasi en les representacions mentals o percepcions que conformen els processos motivacionals, per fonamentar el plantejament i la intervenció educatives 8. Identificar els principis organitzatius i la seva estructura en els centres de secundària. 9. Comprendre els principis de l'atenció a la diversitat aplicada a la secundària i dominar els principals 1 9. Comprendre els principis de l'atenció a la diversitat aplicada a la secundària i dominar els principals recursos interns i externs dels centres per poder donar una resposta educativa eficaç. 10. Reconèixer el valor educatiu fonamental de la funció tutorial.
Resumen: El trabajo del módulo tiene que posibilitar: 1. Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente el de la educación secundaria en relación a su evolución histórica y social. 2. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de las diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducatives. 3. Comprender y valorar los cambios sociales que influyen en el entorno de los centros de secundaria así como los fenómenos de las transiciones. 4. Analizar el papel socioeducativo de los diversos actores educativos (alumnado, profesorado y familias). 5. Comprender y valorar el papel de la comunicación en los procesos educativos y la interacción entre iguales conociendo, entre otros, los fundamentos psicopedagógicos del aprendizaje col·laborativo. 6. Analizar las causas y factores que explican las características individuales y las diferencias en los adolescentes construyendo criterios de actuación y actitudes favorables al ajuste de la ayuda educativa. 7. Comprender el funcionamiento de los procesos de enseñanza-aprendizaje desde una perspectiva interaccionista, con especial énfasis en las representaciones mentales o percepciones que conforman los procesos motivacionales, para fundamentar el planteamiento y la intervención educativas 8. Identificar los principios organizativos y su estructura en los centros de secundaria. 9. Comprender los principios de la atención a la diversidad aplicada a la secundaria y dominar los principales 1 9. Comprender los principios de la atención a la diversidad aplicada a la secundaria y dominar los principales recursos internos y externos de los centros para poder dar una respuesta educativa eficaz. 10. Reconocer el valor educativo fundamental de la función tutorial.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4314496]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1215]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 88.3 KB

Castellà
7 p, 87.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2016-09-23, última modificación el 2024-04-06



   Favorit i Compartir