Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/164730
Gestió i Serveis Psicopedagògics [42975]
Llansana González, Joan Josep
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Psychopedagogic Management and Services
Títol variant: Gestión y Servicios Psicopedagógicos
Data: 2016-17
Pla d'estudis: Psicopedagogia [1168]
Titulació: Psicopedagogia [4313754]
Resum: Els participants en el màster han realitzat les matèries de 'Diversitat i Currículum' i 'Avaluació i diagnòstic de necessitats educatives', per la qual cosa han fet una primera aproximació als principis i als problemes que podem trobar-nos habitualment en l'àmbit de la psicopedagogia. Posteriorment, i en paral·lel a l'actual assignatura, s'han iniciat matèries relacionades amb la intervenció en diferents etapes educatives o amb diferents col·lectius d'usuaris. Per tant, coneixen o estan coneixent els espais i usuaris de la intervenció. Aquesta assignatura analitza i aprofundeix en els models i pràctiques que acompanyen l'organització, la gestió i el desenvolupament dels serveis de suport territorials, que canalitzen demandes i donen suport als centres educatius i altres institucions que ho requereixen. Es focalitza, per tant, en el coneixement i en l'anàlisi dels sistemes organitzatius, de gestió i de direcció de les institucions i serveis psicopedagògics. El seu coneixement és imprescindible per al psicopedagog, pel fet de ser un espai d'activitat professional i pel seu valor referencial en les avaluacions de necessitats educatives i les intervencions en l'àmbit escolar. Els objectius de l'assignatura són: 1. Conèixer l'organització i el funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 2. Analitzar models d'organització i de funcionament dels serveis de suport psicopedagògic. 3. Delimitar estratègies per al treball en i amb els serveis de suport psicopedagògic. 4. Dissenyar i elaborar propostes d'intervenció que tinguin en compte la naturalesa iles funcions pròpies dels serveis psicopedagògics.
Resum: Participants in the master have done the subjects 'Diversity and Curriculum' and 'Evaluation and diagnosis of educational needs', for this reason they already have an idea of the principles and most common problems in the field of educational psychopedagogy. Later, at the same time of the current subject, some subjects related to the intervention have been initiated in different educational periods or with different groups of users. Therefore, they know or are learning the spaces and users of the intervention. This subject analyzes and deepens on the models and practices that go with the organization, management and development of territorial support services that channel demands and provide support to schools and other institutions that require it. Its focus, for this reason, on knowledge and on the analysis of organizational systems, management systems and leadership systems of institutions and educational psychology services. His knowledge is essential for the psychopedagogue for the professional activity space and for the fact of being a reference for the evaluation of educational needs and the interventions on the school environment. The objectives of the subject are: 1. Understand the organization and functioning of educational psychopedagogical support services. 2. Analyze the models of organization and functioning of educational psychopedagogical support services. 3. Delimitate strategies for work with the psychopedagogical support services. 4. Design and develop proposals for intervention which consider the nature and the functions of educational psychopedagogical services.
Resum: Los participantes en el master han realizado las materias de 'Diversidad y Currículo' y 'Evaluación y diagnóstico de necesidades educativas', por lo que tienen un acercamiento a los principios y problemas corrientes que se dan en el ámbito de la psicopedagogía. Posteriormente y en paralelo a la actual asignatura, se han iniciado materias relacionadas con la intervención en diferentes etapas educativas o con diferentes colectivos de usuarios. Por tanto, conocen o están conociendo los espacios y usuarios de la intervención. La presente asignatura analiza y profundiza los modelos y prácticas que acompañan la organización, gestión y desarrollo de los servicios de apoyo territoriales, que canalizan demandas y prestan apoyo a los centros educativos y otras instituciones que lo requieran. Su foco está, por tanto, en el conocimiento y análisis de los sistemas organizativos, de gestión y de dirección de las instituciones y servicios psicopedagógicos. Su conocimiento es imprescindible para el psicopedagogo, por ser un espacio de actividad profesional y por ser un referencial para los diagnósticos y tratamientos a nivel escolar. Los objetivos de la asignatura son: 1. Conocer la organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 2. Analizar modelos de organización y funcionamiento de los servicios de apoyo psicopedagógico. 3. Delimitar estrategias para el trabajo en y con los servicios de apoyopsicopedagógico. 4. Diseñar y elaborar propuestas de intervención que consideren la naturaleza y funciones de los servicios psicopedagógicos.
Llengua: Català



Català
6 p, 87.6 KB

Anglès
6 p, 88.2 KB

Castellà
6 p, 87.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-23, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir