Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/164731
Sistemes Educatius, Desigualtats i Equitat: Aportacions de la Literatura Científica [43212]
Pàmies Rovira, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Educational Systems, Inequalities and Equity: Contributions by the Scientific Literature
Títol variant: Sistemas Educativos, Desigualdades y Equidad: Aportaciones de la Literatura Científica
Data: 2016-17
Titulació: Recerca en educació [4313815]
Resum: En aquest mòdul s'abordaran a partir de les aportacions de la literatura de recerca i els resultats obtinguts en informes nacionals i internacionals en educació, les relacions entre sistemes educatius i desigualtats. En els continguts del mòdul es realitzarà una anàlisi d'aquestes relacions en els diferents nivells: macro, meso i micro. Es contemplaran així, les polítiques educatives i la presa de decisions, els aspectes relatius a la cultura i estructura dels centres educatius i el paper del professorat i les famílies en relació a les desigualtats i equitat educativa. Els blocs de contingut a través dels quals s'estructura el mòdul permetran reconèixer les desigualtats presents en els diversos moments - accés, procés i resultats - de l'escolarització i oferiran els instruments adequats per a la reflexió, l'anàlisi i el desenvolupament de propostes de recerca en aquest marc. S'abordaran les següents temàtiques: • Polítiques educatives: desigualtats i equitat. • Centre i professorat: estratègies per a l'equitat educativa. • Família, entorn i desigualtats.
Resum: En este módulo se abordarán a partir de las aportaciones de la literatura de investigación y los resultados obtenidos en informes nacionales e internacionales en educación, las relaciones entre sistemas educativos y desigualdades. En los contenidos del módulo se realizará un análisis de estas relaciones en los diferentes niveles: macro, meso y micro. Se contemplarán así, las políticas educativas y la toma de decisiones, los aspectos relativos a la cultura y estructura de los centros educativos y el papel del profesorado y las familias en relación a las desigualdades y equidad educativa. Los bloques de contenido a través de los cuales se estructura el módulo permitirán reconocer las desigualdades presentes en los diversos momentos - acceso, proceso y resultados - de la escolarización y ofrecerán los instrumentos adecuados para la reflexión, el análisis y el desarrollo de propuestas de investigación en este marco. Se abordarán las siguientes temáticas: • Políticas educativas: desigualdades y equidad. • Centro y profesorado: estrategias para la equidad educativa. • Familia, entorno y desigualdades.
Llengua: Català



Català
6 p, 84.2 KB

Anglès
Versió reduïda
2 p, 56.3 KB

Castellà
6 p, 84.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2016-09-23, darrera modificació el 2016-09-23



   Favorit i Compartir