Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/164780
El marketing en el consumo colaborativo : De estrategias de consumidor a estrategias de peers. Capturando el valor de recursos inactivos
Mata Morales, Alba
Valli Casado, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: El màrqueting en el consum col·laboratiu : D'estratègies de consumidor a estratègies de peers. Capturant el valor de recursos inactius
Títol variant: Marketing in the collaborative consumption : From consumer strategies to peers strategies. Making the most of underused assets
Data: 2016
Descripció: 129 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Resum: En una societat on s'estimula el consum i on els béns són molt accessibles, les plataformes de consum col·laboratiu basades a compartir o intercanviar recursos estan tenint un èxit sense precedents. Part de l'èxit d'aquestes startups es basa a aconseguir un gran nombre d'usuaris que participin en elles. En un context hiperconsumista i poc habituat a la col·laboració, com aconsegueixen convèncer als consumidors que compartir és millor opció que comprar?. El present TFG intentarà conèixer les seves estratègies de captura d'usuaris a través de l'anàlisi en profunditat de tres startups de consum col·laboratiu concretes.
Resum: En una sociedad donde se estimula el consumo y donde los bienes son muy accesibles, las plataformas de consumo colaborativo basadas en compartir o intercambiar recursos están teniendo un éxito sin precedentes. Parte del éxito de estas startups se basa en conseguir un gran número de usuarios que participen en ellas. En un contexto hiperconsumista y poco habituado a la colaboración, ¿Cómo consiguen convencer a los consumidores de que compartir es mejor opción que comprar?. El presente TFG intentará conocer sus estrategias de captura de usuarios a través del análisis en profundidad de tres startups de consumo colaborativo concretas.
Resum: In a society where people are encouraged to consume and where goods are quite accessible, sharing platforms based upon sharing or exchanging resources are achieving unyielding success. Part of their success is due to their capability to seduce a huge number of users that use the platform. In this context of hyper-consumerism and people not used to collaboration, ¿How do they manage to persuade the consumers to share instead of buying?. This thesis´ main aim is to know the strategies carried out by sharing platforms in order to catch users, analysing thoroughly three start-ups.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Màrqueting ; Consum col·laboratiu



129 p, 12.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2016-09-23, darrera modificació el 2016-10-11



   Favorit i Compartir