Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/164862
Mujeres en Publicidad : Líderes creativas en un mundo de hombres
Montes Mojonero, Clara
Roca Correa, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Dones en Publicitat : Líders creatives a un món d'homes
Títol variant: Women in Advertising : Creative leaders in a men's world
Data: 2016
Descripció: 109 pag.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Resum: De la intersecció entre lideratge, creativitat i estudis de gènere, neix la primera investigació que entén a les directores creatives publicitàries com a líders, centrant-se en la seva presència als departaments creatius, enlloc d'en la seva absència. Mitjançant la realització d'entrevistes a 6 directores creatives espanyoles, aquest estudi desvetlla com pensen, executen, autoperceben i projecten el seu lideratge les poques dones que aconsegueixen, no només arribar a directores creatives sinó també a mantenir-se com a tals a una indústria liderada per homes com és la publicitat, Demostrant el potencial transformador del lideratge femení i la necessitat de valorar-lo, potenciar-lo i retenir-lo per a un món i una publicitat millor.
Resum: De la intersección del liderazgo, la creatividad y los estudios de género, nace la primera investigación que entiende a las directoras creativas publicitarias como líderes, centrándose en su presencia en los departamentos creativos, en vez de en su ausencia, Median e la realización de entrevistas a 6 directoras crea -vas españolas, este estudio desvela cómo piensan, ejercen, autoperciben y proyectan su liderazgo las pocas mujeres que consiguen, no sólo llegar a directoras creativas sino también mantenerse como tales en una industria liderada por hombres como es la publicidad. Demostrando el potencial transformador del liderazgo creativo femenino y la necesidad de valorarlo, potenciarlo y retenerlo para un mundo y una publicidad mejor.
Resum: From the intersection of leadership, creativity and gender studies concepts the first research that sees female creative directors in advertising as leaders, focusing on their presence in the creative departments rather than in its absence. Through 6 interviews with Spanish creative female directors, this research reveals how the few women that make it to the top and stayed there think, execute, self-perceive and project their leadership in an industry lead by men such as advertising. Demonstrating the transformational potential of creative female leadership and the need to value it, boast i and retain it or a better world and advertising.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Lideratge ; Creativitat ; Estudis de dones ; Publicitat



109 p, 27.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2016-09-26, darrera modificació el 2016-10-11



   Favorit i Compartir