Mòdul de visió per computador per a videojoc 3D
Martínez Pérez, David
Roca i Marvà, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Computer vision module for 3D game
Títol variant: Módulo de visión por computador para un videojuego 3D
Data: 2016-06-28
Resum: L'objectiu d'aquest projecte és el desenvolupament d'un mòdul de visió per computador per a un videojoc en 3D multiplataforma però molt enfocat a plataformes mòbils, fent servir les càmeres que disposen avui en dia aquests típus de dispositius. Aquest projecte està enfocat principalment en el desenvolupament d'una intel·ligència artificial (IA) en un entorn Unity que pugui ser capac de fer deteccions i seguiments facials per tal d'aportar més realisme al personatge principal del videojoc. Pel desenvolupament d'aquest mòdul, s'ha utilitzat OpenCV, una llibreria de suport de visió per computador. El resultat final d'aquest projecte és una aplicació, tant com per a OSX com per a Android, d'una una escena 3D amb el personatge principal ja dotat amb aquesta intel·ligència. Això permetrà determinar quin efecte té cap a l'usuari, tenir la sensació de ser observat.
Resum: The aim of this project is to develop a computer vision module for 3D multi-platform game but focused on mobile platforms, using the cameras that nowadays are available in these devices. This project is focused mainly on the development of an artificial intelligence (AI) in a Unity environment, which is able to detection and face tracking in order to bring more realism to the main character of the game. For the development of this module, it has been used OpenCV, a library of computer vision support. The final result of this project is an app, for both OSX and Android, that contains a 3D scene with the main character endowed with this intelligence. This will determine what effect, to the user, having the feeling of being watched.
Resum: El objetivo de este proyecto es el desarrollo de un módulo de visión por computador para un videojuego en 3D multiplataforma pero muy enfocado a plataformas móviles, haciendo uso de las cámaras que disponen hoy en día este tipo de dispositivos. Este proyecto está enfocado principalmente en el desarrollo de una inteligencia artificial (IA) en un entorno Unity que pueda ser capaz, de hacer detecciones y seguimientos faciales para aportar más realismo al personaje principal del videojuego. Para el desarrollo de este módulo, se ha utilizado OpenCV, una librería de soporte de visión por computador. El resultado final de este proyecto es una aplicación, para OSX y para Android, de una escena 3D con el personaje principal ya dotado de esta inteligencia. Esto permitirá determinar que efecto tiene hacia el usuario, tener la sensación de estar siendo observado.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Modul ; Unity 3D ; Videojoc ; Visiò ; Multiplataforma ; Móbil ; Intel·ligència artificial ; OpenCV ; Módulo ; Videojuego ; Visión ; Móvil ; Inteligencia artificial ; Module ; Video-game ; Vision ; Multi-platform ; Mobile ; Artificial intelligence



11 p, 2.9 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-09-30, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir