Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/165132
Plataforma de gamificació per educació superior
Bruno Sanchez, Gerard
Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Gamification platform for higher education
Títol variant: Plataforma de gamificación para educación superior
Data: 2016-06-28
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Titulació: Enginyeria Informàtica [2502441]
Resum: En aquest treball he après i aplicat conceptes de gamificació amb l'objectiu de desenvolupar una part important d'una plataforma de gamificació per educació superior, el TOP Enginyeria. La motivació d'aquest desenvolupament ha sigut el decrement de la nota mitjana dels estudiants del Grau en Enginyeria Informàtica causat en part per la seva desmotivació. Amb la inclusió d'aquesta plataforma dins de l'àmbit educatiu es perseguia l'objectiu d'incentivar els alumnes oferint una dinàmica de treball més entretinguda gràcies a la gamificació. Els resultats obtinguts han sigut força bons, ja que els alumnes admeten la utilitat i motivació que una plataforma així exerceix sobre ells, tot i que la participació ho ha estat l'esperada per altres motius. D'ara endavant aquesta plataforma servirà a alumnes d'anys vinents a veure l'educació d'una altra manera i a viure una experiència gamificada dins la universitat.
Resum: The aim on this project is to develop a gamification platform for college students in order to motivate them and increase their marks. During this period I have learned and applied gamification concepts to achieve this objectiuve and build this site. The main trigger of the its execution has been the constant decrease of the average rating that our Computer science degree students have been showing these last years, most partialy caused by their demotivation. With the inclusion of this web platform we seek to encourage the students including a more fun experience into the education system dynamic. The results were quite good since the users have accepted the utility and the motivation that this platform aims to achieve even though their participation was not the expected for unknown reasons. Form now on, TOP Enginyeria will help future students to see the education from other points of view and to live a gamificated experience in the university.
Resum: En este trabajo he aprendido y aplicado conceptos de gamificación con el objetivo de desarrollar una parte importante de una plataforma de gamificación para la educación superior, el TOP Enginyeria. La motivación de este desarrollo ha sido el decremento de la nota media de los alumnos del Grado en Ingeniería Informática causado en parte por su desmotivación. Con la inclusión de esta plataforma en el ámbito educativo se persigue el objetivo de incentivar a los alumnos ofreciendo una dinámica de trabajo más entretenida gracias a la gamificación. Los resultados logrados han sido buenos puesto que los alumnos admiten la utilidad y motivación que una plataforma de estas características ejerce sobre ellos, aunque su participación no ha sido la esperada por motivos desconocidos. A partir de ahora esta plataforma servirá a los futuros alumnos del grado a ver la educación desde otra perspectiva y a vivir una experiencia gamificada en la universidad.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis ; Text
Àrea temàtica: Menció Tecnologies de la Informació
Matèria: Gamificació ; Ludificació ; Sistema CRUD ; SCRUM ; Backlog ; Sprint ; Model View Controller (MVC) ; Motivació ; Educació superior ; Gamification ; CRUD system ; Motivation ; Higher education ; Gamificación ; Motivación ; Educación superior



10 p, 877.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-09-30, darrera modificació el 2016-10-17



   Favorit i Compartir