e-Humanitats i el món clàssic : l'entorn digital i la docència de màster online
Antela Bernárdez, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Munilla Cabrillana, Glòria 1957- (Universitat Oberta de Catalunya)

Fecha: 2016
Resumen: El sorgiment de la societat 2. 0 ha tingut un important impacte en la forma d'entendre l'aprenentatge. Milers de recursos a disposició de l'alumne a tant sols un clic formulen una nova realitat del coneixement. A nivell docent, això comporta un repte, ja que en molts casos el resultat de l'aprenentatge ja no pot estar definit per continguts de caire genèric, que són a l'abast a la web, sinó dels mecanismes de gestió d'aquests continguts, i de les formes d'obtenció, manipulació, gestió i transformació d'aquests coneixements. El problema, que afecta a totes les branques de la docència, és intens en l'àmbit dels estudis sobre l'Antiguitat, que inclouen la Història Antiga, la Filologia Clàssica o la Arqueologia, entre d'altres, i més encara, en un nivell formatiu més especialitzat com és el de Màster. Arran de la experiència en la formulació del nou Màster de la Mediterrània Antiga (UOC-UAB), volem exposar els paràmetres de base i els mecanismes que es vertebren per gestar les noves realitats docents en l'àmbit de les e-Humanitats, i des de l'e-learning, de la docència en l'entorn digital.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Màster ; E-learning ; Humanitats digitals ; Antiguitat ; Universitat
Publicado en: Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 229-235, ISSN 2013-682X



7 p, 333.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Methodos
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2016-10-27, última modificación el 2023-05-26



   Favorit i Compartir