Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/16776
La moderación de redes : algunos aspectos a considerar
Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: La moderació de les xarxes : alguns aspectes a considerar
Títol variant: The Network Moderation : some aspects to consider
Data: 2006
Resum: En la sociedad del conocimiento, la aparición y el desarrollo de nuevos entornos de trabajo y aprendizaje en red está siendo cada vez más habitual. Desde el Proyecto Accelera, en el cual se enmarca este escrito, hemos desarrollado una comunidad de aprendizaje en red que permite, por una parte, compartir experiencias y conocimientos entre diversos agentes educativos y, por otra, analizar los procesos generados, con la finalidad de concretar y validar un modelo de creación y gestión del conocimiento en red. Uno de los elementos esenciales del modelo de creación y gestión del conocimiento en red y objeto de reflexión del presente artículo es el moderador, del cual comentaremos sus habilidades, el rol que debe desempeñar en una red de conocimiento, los criterios de moderación y participación que debería seguir, así como la formación necesaria para el correcto desarrollo de su función moderadora.
Resum: En la societat del coneixement en la que estem immersos, cada cop és més habitual l’aparició de nous entorns de treball i aprenentatge en xarxa. Des del Projecte Accelera, en el que s’emmarca aquest escrit, hem desenvolupat una comunitat d’aprenentatge en xarxa que permet, per una banda, compartir experiències i coneixements entre diversos agents educatius i, per una altra, analitzar els processos generats, amb la finalitat de concretar i validar un model de creació i gestió del coneixement a través de la xarxa. Un dels elements essencials del model de creació i gestió del coneixement en xarxa i objecte de reflexió del present article és el moderador, del que comentarem les seves habilitats, el rol que ha de desenvolupar en una xarxa de coneixement, els criteris de moderació i participació hauria de seguir, així com la formació necessària per el correcte desenvolupament de la seva funció moderadora.
Resum: In the knowledge society, the advent and development of the new collaborative environments for working and learning through network systems is becoming more and more common. From the Project Accelera, in which this paper is framed, we have developed a learning community that allows several purposes, on the one hand, to share experiences and knowledge among diverse educational agents and, on the other hand, to analyze the generated processes, with the main purpose of summarize and validate a new model of creation and management of the knowledge in the net. One of the essential elements of this pattern of creation and management of the knowledge, that also is a cause of reflection of the present article, is the «moderator», of whom will comment his abilities, the role that he/her must perform in a knowledge network, the criteria of moderation and participation that he/she should execute as well as the necessary training for the correct development of his performance as a moderator.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: Sociedad del conocimiento ; Moderador ; Redes de aprendizaje ; Creación y gestión del conocimiento ; Entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje ; Societat del coneixement ; Xarxes d’aprenentatge ; Creació i gestió del coneixement ; Entorns virtuals d’ensenyament-aprenentatge ; Knowledge society ; Moderator ; Learning networks ; Creation and management of the knowledge ; Virtual environments of teaching-learning
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 85-100, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/58022


16 p, 96.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir