Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/16780
Análisis de las actividades del programa Clic en contextos de enseñanza-aprendizaje
Vidal Puga, M. del Pilar
Rodríguez Rodríguez, Jesús
Fernández Tilve, M. Dolores

Títol variant: Anàlisi de les activitats del programa Clic en els contextos d’ensenyament-aprenentatge.
Títol variant: Analysis of the activities of the program Clic in education-learning contexts
Data: 2006
Resum: En este trabajo, examinamos uno de los programas utilizados por el profesorado: el Clic. Una herramienta de creación de actividades educativas multimedia para alumnos. Además de describirlo, dando cuenta de sus características técnicas, potencialidades, posibles usos y su valor pedagógico con relación a otros recursos didácticos (en especial el libro de texto), nos centramos en un caso concreto: un centro educativo de primaria. En este estudio de caso, enmarcado en una investigación más amplia, analizamos los modos o las experiencias de utilización de las actividades del Clic. Experiencias en este caso desarrolladas tanto en aulas ordinarias como en aulas específicas (aulas de informática). La información de la que disponemos para el análisis de estas experiencias ha sido recogida mediante entrevistas formales e informales, observación participante y no participante, notas de campo, informes y diarios de campo, etc.
Resum: En aquest treball examinem un dels programes utilitzats pel professorat: el Clic. Una eina de creació d’activitats educatives multimèdia per a alumnes. A més de descriure’l, oferint les seves característiques tècniques, potencialitats, possibles usos i el seu valor pedagògic en relació amb altres recursos didàctics (especialment el llibre de text), ens centrem en un cas concret: un centre educatiu de primària. En aquest estudi de cas, emmarcat en una investigació més àmplia, vam analitzar les maneres o experiències d’utilització de les activitats del Clic. Experiències en aquest cas desenvolupades tant en aules ordinàries com en aules específiques (aules d’informàtica). La informació de la qual disposem per a l’anàlisi d’aquestes experiències ha estat recollida mitjançant entrevistes formals i informals, observació participant i no participant, notes de camp, informes i diaris de camp, etc.
Resum: Along this article, we examine one of the computer programmes used by teachers: Clic. This is a tool for creating multimedia educational activities for students. Apart from describing this programme —specifying its technical characteristics, potentialities, possible uses and its pedagogical value in relation to other didactic resources (particularly the text book)— we refer to a concrete case in a Primary School. In this case study, which is part of a broader research, we analyse the ways or experiences of use of the Clic activities. These experiences take place both in mainstream classrooms and specific classrooms (computer classrooms). The information we have for the analysis of these experiences was obtained out of formal and informal interviews, participant and non-participant information, field notes, reports and field diaries, etc.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: TIC (tecnologías de la información y la comunicación) ; Clic ; Libros de texto ; Innovación educativa ; TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) ; Llibres de text ; Innovació educativa ; ICT (Information and Communication Technologies) ; Text book ; Educational innovation
Publicat a: Educar, N. 37 (2006) p. 169-188, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/58026


20 p, 175.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-04-24, darrera modificació el 2016-10-15



   Favorit i Compartir