Web of Science: 7 cites, Scopus: 10 cites, Google Scholar: cites
Revisión analítica del modelo de aceptación de la tecnología : el cambio tecnológico
Torres Albero, Cristobal (Universidad Autónoma de Madrid)
Robles, José Manuel (Universidad Complutense de Madrid)
De Marco, Stefano (Universidad Complutense de Madrid)
Antino, Mirko (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Revisió analítica del model d'acceptació de la tecnologia : el canvi tecnològic
Títol variant: Analytical Review of the Technology Acceptance Model : Technological Change
Data: 2017
Resum: El modelo de aceptación de la tecnología (TAM) es uno de los enfoques individualistas metodológicos más relevantes en el estudio del uso de Internet. Este trabajo es una revisión del debate sobre el peso de las variables psicológicas y sociales en este modelo. Nuestra tesis es que, a medida que Internet va penetrando socialmente, las variables psicológicas como las creencias subjetivas sobre las posibilidades del medio van cediendo protagonismo. Por el contrario, las variables sociales se transforman en los mejores predictores del uso de Internet, ya que son los estímulos y los inhibidores más importantes para la adopción de este comportamiento. En esta línea, los estudios empíricos muestran que la capacidad predictiva de las variables psicológicas es ahora menor que el de las variables sociales. En este trabajo mostramos empíricamente esta circunstancia y defendemos el papel de un modelo individualista metodológico de corte sociológico, basado en la preponderancia de las variables sociológicas sobre las psicológicas, para explicar el uso de Internet.
Resum: El model d'acceptació de la tecnologia (TAM) és un dels enfocaments individualistes metodològics més rellevants en l'estudi de l'ús d'Internet. Aquest treball és una revisió del debat sobre el pes de les variables psicològiques i socials en aquest model. La nostra tesi és que, a mesura que Internet va penetrant socialment, les variables psicològiques com les creences subjectives sobre les possibilitats del medi van cedint protagonisme. Per contra, les variables socials es transformen en els millors predictores de l'ús d'Internet, ja que són els estímuls i els inhibidors més importants per a l'adopció d'aquest comportament. En aquesta línia, els estudis empírics mostren que la capacitat predictiva de les variables psicològiques és ara menor que el de les variables socials. En aquest treball vam mostrar empíricament aquesta circumstància i defensem el paper d'un model individualista metodològic de tall sociològic, basat en la preponderància de les variables sociològiques sobre les psicològiques, per explicar l'ús d'Internet.
Resum: The Technology Acceptance Model (TAM) is one of the most important methodological individualist approaches in the study of Internet use. This paper reviews the debate on the weight of psychological and social variables in this model. Our thesis is that, as the Internet is penetrating society and becoming increasingly popular, psychological variables such as subjective beliefs about the possibilities of technology are gaining prominence. By contrast, social variables are becoming better predictors of Internet use as they are stimuli and inhibitors leading to the adoption of this behavior. For this reason, empirical studies repeatedly show with different measurement tools that the predictive power of psychological variables is now lower than that of social variables. In this paper, we demonstrate this empirically and defend the role of a methodological individualist model from a sociological approach based more on sociological than psychological variables for explaining the use of the Internet.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Modelo tam ; Brecha digital ; Internet ; Cambio social ; Sociedad de la información y del conocimiento ; Model tam ; Bretxa digital ; Canvi social ; Societat de la informació i del coneixement ; Technology acceptance model ; TAM ; Digital divide ; Social change ; Information and knowledge society
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 1 (Gener-Març 2017) , p. 5-27 (Artículos) , ISSN 2013-9004

Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v102-n1-torres-robles-de-marco-etal
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/316705
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/v102-n1-torres-robles-de-marco-etal
DOI: 10.5565/rev/papers.2233


23 p, 192.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-01-10, darrera modificació el 2022-12-16



   Favorit i Compartir