La Generació del 27 : Maruja Mallo una dona ignorada
Garriga Tutusaus, Marina
Bertran Coppini, Eduard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: La Generación del 27 : Maruja Mallo una mujer ignorada
Additional title: The Generation of '27 : Maruja Mallo an ignored woman
Date: 2016
Description: 154 pag.
Abstract: Ana María Gómez González, més tard, Maruja Mallo és l'exemplificació del triomf de la dona artista als anys 30. Malgrat el seu reconeixement en vida, cap dels intel·lectuals de la seva generació la va incloure mai en les seves memòries. En aquest treball es fa un repàs al context històric de l'artista, tot determinant els motius pels quals se la va apartar, tan a ella com a les seves contemporànies surrealistes, de la memòria col·lectiva i com la seva història és extrapolable al reconeixement de la dona artista en l'actualitat. Encara ens queda un llarg camí per recórrer en la reconstrucció d'una història que només ha abandonat a la figura femenina, sinó que té un esbiaix de gènere, d'ètnia i de classe social que cal refer per reconstruir-la i fer-la justa i completa.
Abstract: Ana María Gómez González, más tarde, Maruja Mallo es la ejemplificación del triunfo de la mujer artista en los años 30. A pesar de su reconocimiento en vida, ninguno de los intelectuales de su generación la incluyó nunca en sus memorias. En este trabajo se hace un repaso al contexto histórico de la artista, determinando los motivos por los que se la apartó, tanto a ella como a sus contemporáneas surrealistas, de la memoria colectiva y como su historia es extrapolable al reconocimiento de la mujer artista en la actualidad. Todavía nos queda un largo camino por recorrer en la reconstrucción de una historia que no sólo ha abandonado a la figura femenina, sino que tiene un sesgo de género, de etnia y de clase social que hay que rehacer para reconstruir-la y hacerla justa y completa.
Abstract: Ana María Gómez González, later called as Maruja Mallo, is a real example of the triumph of the woman artist in the 30s. Despite her recognition in life, none of the intellectuals of her generation included her in their reports. This work presents a review of Mallo's historical context, in order to determinate the reasons why she was set aside like her contemporary surrealists artists of the collective memory. We point out that Mallo's history can be compared with the recognition of nowadays women artists. Today we still have a long way to go, in order to rebuild a story that has not only abandoned the female figure, but has an imbalance of gender, ethnicity and social class, that must be restored to make it fair and complete.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Periodisme [2501933]
Study plan: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Treball de recerca ; Surrealisme ; Estudis de dones ; Art ; Mallo, Maruja



75 p, 3.7 MB

38 p, 2.5 MB

20 p, 238.0 KB

7 p, 165.7 KB

13 p, 178.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2017-01-20, last modified 2022-05-01



   Favorit i Compartir