Google Scholar: citations
Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida
Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Date: 2013
Abstract: En el context de l'Europa multicultural i d'un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l'aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l'àmbit educatiu es promou l'aprenentatge de l'anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d'instrucció d'altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d'expansió a Catalunya i arreu d'Europa. Ensenyar les ciències en anglès suposa un repte important per al professorat del nostre país. Tot seguit reflexionarem sobre alguns aspectes d'aquest enfocament a partir d'una experiència d'educació científica realitzada en una escola d'Educació Primària que ha aconseguit avançar en el plantejament d'un projecte AICLE. Es tracta del Taller Science que es realitza mitjançant la docència compartida, és a dir, el treball col·laboratiu de dues mestres que comparteixen l'espai i la responsabilitat de l'aula. Retratarem l'aprenentatge recíproc que s'ha produït entre les mestres en base a: (a) una evolució en l'estructura del Taller, (b) l'assoliment d'una responsabilitat compartida a l'aula i (c) un traspàs entre mestres de la capacitat de formular preguntes científiques.
Abstract: In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. CLIL approach (Content and Language Integrated Learning), in which a foreign language is used as a language of instruction in other subjects such as science, is experiencing an expansion in Catalonia and throughout Europe. Teaching Science in English is a major challenge for teachers in our country. This paper presents a Science Education CLIL experience that promotes scientific inquiry in the primary school. Teachers involved in this experience use coteaching, that is, a mode of collaboration where two or more specialists share teaching responsibilities inside and outside the classroom. The results of the research indicate that coteaching facilitates a reciprocal learning among teachers in the following areas: (a) a change in the structure of the workshop, (b) a shared responsibility in the classroom, and (c) a transfer among teachers of the ability to formulate scientific questions.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: AICLE ; Docència compartida ; Interacció ; Didàctica de les ciències ; Formació del professorat ; Primària ; CLIL ; Coteaching ; Interaction ; Science education ; Teacher training ; Primary education
Published in: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n25-valdes-espinet
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/319235
DOI: 10.5565/rev/ciencies.91


9 p, 1.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)
Articles > Published articles > Ciències
Articles > Research articles

 Record created 2017-02-28, last modified 2023-10-01



   Favorit i Compartir