Scopus: 0 citas, Google Scholar: citas
Interpreting and Negotiating Language Policy at the Local Level : a Case Study from Catalan-Speaking Spain
Duggan, Joanna (Center for Applied Linguistics (Washington DC, Estats Units d'Amèrica))

Fecha: 2017
Resumen: In the Balearic Islands, where two official languages (Spanish and Catalan) co-exist, movements have been made to increase the role of foreign languages (English, in particular) at the expense of the regional minority language, Catalan. This paper presents findings from a case study investigating language policy at an International Baccalaureate (IB) secondary school in the Balearic Islands. Data were gathered through interviews and classroom observations. Findings suggest that, while the school site maintains a degree of autonomy over its language policy, the local, historical, social, political, and ideological context impact on the promotion of Catalan in the classroom. The results also illustrate the complex interaction between the implementation of governmental legislation, oversight of the IB Organization, and the interpretation and negotiation of policymaking by school staff at the classroom level and elsewhere.
Resumen: En las Islas Baleares, donde dos idiomas oficiales (español y catalán) coexisten, se han realizado movimientos para incrementar el rol de las lenguas extranjeras (inglés, en particular) a costas del idioma regional minoritario, catalán. Este artículo presenta los resultados de un caso de estudio que investiga las políticas lingüísticas en una escuela secundaria de Bachillerato Internacional (IB en inglés) en las Islas Baleares. Los datos fueron recolectados por medio de entrevistas y observaciones de clases. Los resultados sugieren que, mientras la escuela mantiene un grado de autonomía sobre su política lingüística, los contextos locales, históricos, sociales, políticos, e ideológicos impactan la promoción del catalán en la sala de clases. Los resultados también ilustran la compleja interacción entre la implementación de la legislación gubernamental, el descuido de la organización de bachillerato internacional, y la interpretación y negociación de la creación de políticas por parte del equipo escolar a nivel de la sala de clase y fuera de ella.
Resumen: Aux îles Baléares, où coexistent deux langues officielles (l'espagnol et le catalan), certains mouvements ont été faits pour accroître le rôle des langues étrangères (anglais en particulier) au détriment de la langue minoritaire régionale, le catalan. Cet article présente des résultats d'une étude de cas qui a examiné la politique linguistique dans un établissement d'enseignement secondaire du Baccalauréat international (BI) aux îles Baléares. Les données ont été recueillies à partir d'entrevues et d'observations en classe. Les résultats suggèrent que, alors que l'école maintient un degré d'autonomie par rapport à sa politique linguistique, le contexte local, historique, social, politique, et idéologique conserve une influence sur la promotion du catalan en classe. Les résultats illustrent également l'interaction complexe entre la mise en œuvre de la législation gouvernementale, la supervision de l'Organisation de BI, et l'interprétation et la négociation de prises de décision par le personnel scolaire au niveau de la classe et ailleurs.
Resumen: A les Illes Balears, on dos idiomes oficials (espanyol i català) coexisteixen, s'han realitzat moviments per incrementar el paper de les llengües estrangeres (anglès, en particular) a costes de l'idioma regional minoritari, català. Aquest article presenta els resultats d'un cas d'estudi que investiga les polítiques lingüístiques en una escola secundària de Batxillerat Internacional (IB en anglès) a les Illes Balears. Les dades van ser recollides per mitjà d'entrevistes i observacions de classes. Els resultats suggereixen que, mentre l'escola manté un grau d'autonomia sobre la seva política lingüística, els contextos locals, històrics, socials, polítics, i ideològics impacten la promoció del català a la sala de classes. Els resultats també il·lustren la complexa interacció entre la implementació de la legislació governamental, la negligència de l'organització de batxillerat internacional, i la interpretació i negociació de la creació de polítiques per part de l'equip escolar a nivell de la sala de classe i fora d'ella.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Catalan ; International Baccalaureate Organization ; Language maintenance ; Language policy ; Language policies in education ; Catalán ; Organización de Bachillerato Internacional ; Mantención del idioma ; Política lingüística ; Políticas lingüísticas en educación ; Organisation du Baccalauréat International ; Maintien de la langue ; Politique linguistique ; Politiques linguistiques en éducation ; Català ; Organització de Batxillerat Internacional ; Manutenció de l'idioma ; Polítiques lingüístiques en educació
Publicado en: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 77-91 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v10-n2-duggan
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/327320
DOI: 10.5565/rev/jtl3.736


15 p, 154.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-07-03, última modificación el 2021-12-11



   Favorit i Compartir