L'Ús del cos en l'aprenentatge de l'escriptura : estudi sobre la tècnica Alexander aplicada en un context escolar
Faustino Aldea, Ariadna
Martínez Mínguez, Maria Lourdes, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2015
Descripció: 91 p.
Resum: Aquest estudi pretén analitzar els efectes de la Tècnica Alexander en relació als hàbits posturals associats a l'aprenentatge de l'escriptura. La metodologia utilitzada ha estat mixta. La mostra infants de entre 5 i 6 anys. Els instruments emprats han estat: una prova pretest-posttest, diari de camp, entrevista amb la tutora i la observació i anàlisi dels vídeos registrats, amb el programa Kinovea. Els resultats mostren que els infants que han rebut formació en Tècnica Alexander disminueix la presència d'hàbits posturals perjudicials associats a l'acte d'escriure, tot i que l'evolució dels subjectes es produeix de manera desigual.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Recerca en Educació [4313815]
Col·lecció: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació
Document: Treball de fi de postgrau
Matèria: Alexander, Tècnica ; Escriptura -- Ensenyament primari



91 p, 2.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències de l'Educació, TFM

 Registre creat el 2018-06-27, darrera modificació el 2025-04-13



   Favorit i Compartir