Google Scholar: cites
La formación de los agentes intervinientes en el Prácticum de Magisterio en Medios y Recursos Educativos
Martínez Serrano, María del Carmen (Universidad de Murcia. Facultad de Educación)

Títol variant: La formació dels agents intervinents en el pràcticum de magisteri en mitjans i recursos educatius
Títol variant: Training in Means and Educative Resources of the Intervening Agents in the Practicum
Data: 2006
Resum: La investigación que aquí se presenta pretende conocer el grado de formación en medios convencionales, audiovisuales y tecnológicos que poseen los agentes que intervienen en el prácticum de magisterio, a saber, supervisores, maestros-tutores y estudiantes de magisterio; así como si esta varía en función de una serie de variables tales como la titularidad del centro educativo, la experiencia en el campo de las prácticas y la especialidad de magisterio en la que se están formando. De los resultados procedentes tanto del tratamiento estadístico aplicado a los datos que han sido recogidos mediante un cuestionario elaborado a tal fin, como de las entrevistas recogidas y analizadas, podemos deducir que la mayor formación se centra en los medios audiovisuales. Finalizamos con unas conclusiones a modo de implicación derivadas de las mismas.
Resum: La investigació que es presenta pretén conèixer el grau de formació en mitjans convencionals, audiovisuals i tecnològics que tenen els agents que intervenen en el pràcticum de magisteri: supervisors, mestres-tutors i estudiants de magisteri, així com si aquesta varia segons una sèrie de variables, com la titularitat del centre educatiu, l'experiència en el camp de les pràctiques i l'especialitat de magisteri en la qual s'estan formant. Dels resultats es pot concloure que la principal formació se centra en els mitjans audiovisuals.
Resum: The investigation, that here appears, tries to know the grade of training in conventional, audio-visual and technological media and resources of the agents (supervisors, teachers - tutors and students of teaching) that intervene in the practicum of teaching possess, as well as if this one changes according to a series of such variables as the entitlement of the educational centre, the experience in the field of the practices of teaching and the speciality of teaching in which they are forming. From the results proceeding so much from the statistical treatment applied to the information that have been gathered by means of a questionnaire prepared to such goal, as from the realized and analyzed interviews, we can deduce they are best trained on the audio-visual media. . We finish with a few conclusions as derivative implications of the same ones.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Prácticum de magisterio ; Medios ; Formación en medios ; Pràcticum de magisteri ; Mitjans ; Formació en mitjans ; Teaching practicum ; Media ; Training in media
Publicat a: Educar, N. 38 (2006) p. 227-239, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/72356
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v38-martinez
DOI: 10.5565/rev/educar.176


13 p, 83.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-07-12, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir