Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/22102
La pertinencia de la historia en la enseñanza de ciencias : argumentos y contraargumentos
Lombardi, O. I. (Universidad de Buenos Aires. Gabinete de Desarrollo de Metodologías de la Enseñanza)

Data: 1997
Resum: Adding up to the debate about the possibility of a historical view in science teaching, the present article frames some responses to the criticisms that, on the basis of the need of simplification and reconstruction of history, object its intrusion in science education. In that sense, the essentially constructive character of history and, particularly, of history of science is appointed, where the epistemological position of the historian acquires special relevance. The multiplicity of historical stories is a constituent characteristic of history and, thus, it does not represent an obstacle in sciences teaching.
Drets: Article de fons Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Formació científica ; Simplificació de la història ; Interpretació de dades històriques ; Història de la ciència ; Historiadors wigh ; Visió paradigmàtica de la ciència ; Imparcialitat en història
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 343-349, ISSN 0212-4521



8 p, 414.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-12-12, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir